بررسی آیین‌نامه ممیزی در هیئت نظارت بر ضوابط نشر

بررسی آیین‌نامه ممیزی در هیئت نظارت بر ضوابط نشر

خبرگزاری تسنیم: رئیس هیئت نظارت بر ضوابط نشر از بررسی آیین‌نامه ضوابط نشر در هیئت نظارت خبر داد و گفت:‌ در صورت تصویب بندهای جدید افزوده شده به آیین‌نامه این تغییرات منتشر خواهد شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین محمد‌علی مهدوی‌راد سخنگوی هیئت نظارت بر ضوابط نشر‌، در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم،‌ با اشاره به افزودن بندهای جدید به آیین‌نامه ضوابط نشر گفت:‌ هیئت نظارت بر ضوابط نشر بر اساس قانون شورای عالی انقلاب فرهنگی، آیین‌نامه‌های ضوابط نشر و ممیزی را در دست بررسی دارد.

وی ادامه داد: بررسی این آیین‌نامه‌ها به دلیل واقعیت ملموسی است که ممیزان با آن برخورد دارند‌، مثلاً درباره ترجمه آثار خارجی مشکلاتی وجود دارد‌، از آن جمله اینکه زمانی که این آثار ترجمه می‌شوند،‌ مواردی در آن‌ها وجود دارد که خلاف فرهنگ اسلامی و ایرانی ماست‌، رویه جاری در اینگونه مواقع موردی بوده است.

مهدوی‌راد تصریح کرد:‌ بنابراین برای حل اینگونه موارد رویه قبلی و پیشنهاد موجود در هیئت نظارت بر ضوابط نشر بررسی شده و در صورت تصویب بند یا بند‌های جدیدی به آیین‌نامه اضافه می‌شود‌، اکنون نیز در حال افزودن بندهایی به آیین‌نامه هستیم که در صورت تصویب نهایی این ضوابط و بندهای جدید آیین‌نامه نشر منتشر خواهد شد.

 پیش از این،‌ علی شجاعی صائین مدیر سابق اداره کتاب از افزوده شدن 12 بند جدید به آیین‌نامه ضوابط نشر خبر داده بود که برای تأیید و ابلاغ به معاونت فرهنگی وزارت ارشاد سپرده شده است،‌ البته مهدوی‌راد تعداد این بندها را عنوان نکرده و گفته است: تعداد این بندهای جدید هنوز مشخص نشده است.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار فرهنگی
اخبار روز فرهنگی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
triboon
گوشتیران
رایتل
مادیران