آیت‌الله دری‌نجف‌آبادی: اقتصاد مقاومتی راهکار اجرایی رهایی کشور از وابستگی به نفت است


آیت‌الله دری‌نجف‌آبادی: اقتصاد مقاومتی راهکار اجرایی رهایی کشور از وابستگی به نفت است

خبرگزاری تسنیم: نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی گفت: توجه به تولید ملی و بهره‌گیری از کار و سرمایه ایرانی همراه با مدیریت جهادی از مؤلفه‌های اقتصاد مقاومتی مد نظر مقام‌معظم رهبری است .

به‌گزارش خبرگزاری تسنیم از اراک، آیت‌الله قربانعلی دری‌نجف‌آبادی در خطبه‌های نماز جمعه امروز با اشاره به نامگذاری سال توسط مقام‌معظم رهبری اظهار داشت: نامگذاری سال توسط مقام‌معظم رهبری از چند نکته مهم برخوردار بوده که باید مدیران و مسئولان دستگاه‌های اجرایی در راستای تحقق این شعارها گام بردارند.

وی افزود: امسال که به نام سال "اقتصاد و فرهنگ، با عزم ملی و مدیریت جهادی" نامگذاری شده، دستگاه‌های اجرایی تا چه میزان توجه کرده در حقیقت ببینیم که تا چه میزان به این مهم عمل کرده‌ایم و با بررسی نقاط و ضعف خود در بخش‌های مختلف ببینیم چرا این شعارها در عمل محقق نمی‌شود.

نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی تصریح کرد: مسئله فرهنگ در تمامی ابعاد جامعه مؤثر بوده و از این‌رو مسئله فرهنگ و حفظ ارزش‌ها و هنجارهای فرهنگی یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های نظام‌های سیاسی در جوامع محسوب می‌شود بنابراین باید در راستای تقویت نهادهای فرهنگی تلاش بیشتری کنیم.

آیت‌الله دری‌نجف‌آبادی با اشاره به لزوم توجه به بحث اقتصاد مقاومتی گفت: دومین مسئله مهم در راستای تقویت اقتصاد و رشد کشور، توسعه و گسترش شرکت‌های دانش‌بنیان و نیز رشد علمی کشور بوده که در این راستا باید مراکز تحقیقاتی و علمی کشور پویاتر عمل کنند.

وی افزود: برای رشد و توسعه فرهنگی و اقتصادی کشور نیازمند مدیریت جهادی هستیم که این مسئله به کرات از سوی مقام‌معظم رهبری تأکید شده و باید به مطالبات مقام‌معظم رهبری جامعه عمل بپوشانیم.

نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی تصریح کرد: برای تحقق منویات مقام‌معظم رهبری توجه به مدیریت جهادی مهم بوده چرا که تحقق آن‌ها با مدیریت بی‌حال و تنبلی که در دوران طاغوت شاهد آن بودیم، میسر نیست و کارآیی لازم را ندارد، به برکت پیروزی انقلاب اسلامی شاهد تحقق مدیریت جهادی بودیم.

آیت‌الله دری‌نجف‌آبادی با اشاره به راهکار رسیدن به رشد و بالندگی هرچه بیشتر کشور گفت: مدیریت جهادی کلید رمز موفقیت در سرفصل‌ها و بخش‌های مختلف کشور بوده که برای رسیدن به پویای این مدیریت جهادی بایستی روزآمد، ارزشمند و تحول آفرین باشد.

وی افزود: اقتصاد مقاومتی اهمیت بسزایی در رهایی کشور از وابستگی به نفت، واردات، فساد اقتصادی و تنبلی داشته و استفاده از راهبردهای مقام‌معظم رهبری می‌تواند ما را در این امر خطیر یاری رساند و نشان دهیم که اسلام قدرت پیشرفت و فناوری را دارد و در تمامی عرصه‌ها می‌توان الگویی از جمهوری اسلامی ایران ارائه دهیم.

نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی تصریح کرد: باید راهبردهای اجرایی را عملی کنیم تا بتوانیم اثبات کنیم جمهوری اسلامی با اتکاء به قدرت ایمان در مسیر خود حرکت می‌کند که اگر این مهم محقق نشود نسل‌های آینده قدرت پیشرفت و فناوری اسلام را باور نمی‌کنند و از ما سؤال می‌کنند.

آیت‌الله دری‌نجف‌آبادی با اشاره به اثرات خوب و بد اعمال جامعه بشری گفت: بی‌تفاوتی و ضعف خود را نباید به اسلام نسبت دهیم چرا که نتایج اعمال ما به خودمان بازمی‌گردد، مدیران نباید تنبلی‌ها و فسادهای خود را به اسلام ربط دهند بلکه بایستی تلاش کنند تا ضعف‌های خود را برطرف سازند.

وی افزود: آیا خداوند خواسته که جامعه به 2 گروه فقیر و غنی تقسیم شود؟ آیا خداوند متعال مقدر ساخته که عده‌ای گرسنه و عده‌ای دیگر بی‌نیاز باشند؟ در حقیقت نتیجه اعمال ما به خودمان بازگشته و نباید مشکلات خود را به دین اسلام مرتط سازیم.

نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی تصریح کرد: یک نظریه اقتصادی درباره رشد اقتصادی و ارتباط آن با زاد و ولد مطرح بوده که رشد اقتصادی را تابع معادله ریاضی و رشد جمعیتی را هندسی می‌داند و معتقد است که رشد اقتصاد پاسخگوی نیازهای جمعیتی نیست، اما این نظریه مبنای عقلی نداشته و اسلام آن را رد می‌کند چرا که خداوند انسان‌ها را به دو گروه تقسیم نکرده است.

آیت‌الله دری‌نجف‌آبادی با اشاره به نعمات خداوند متعال گفت: نعمت‌های خداوند بی‌پایان بوده ولی هرگز نباید اسراف کنیم و مطمئن باشیم که خداوند کسی را فقیر نیافریده و به قولی خداوند هر ان کس را که دندان دهد نان دهد و اگر فقری هم در جامعه وجود دارد علت آن به خودمان بازمی‌گردد.

وی فقر را مهم دانست و افزود: فقر انواع مختلفی دارد که فقر فرهنگی، اخلاقی، معنوی، اعتقادی و ملی نوعی از فقر محسوب می‌شود اما آنچه مهم تر بوده فقر معنوی و اخلاقی بوده که متأسفانه جامعه بشری امروز با آن درگیر است.

نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی تصریح کرد: خداوند انسان‌ها را فقیر نیافریده، بنابراین باید با درایت و مجاهدت برای رفع فقرعقلانی، معنوی و فرهنگی در کشور بکوشیم چرا که هزینه‌هایی که صرف برخی از ناهنجاری‌های موجود در جامعه می‌شود می‌تواند در بخش توسعه و رشد کشور مصرف شده و در حقیقت مشکلات اقتصادی را برطرف سازد.

آیت‌الله دری‌نجف‌آبادی با اشاره به مشکلاتی که امروز ه با آن گریبانگیر هستیم به خودمان باز می‌گردد و در حقیقت خود کرده را تدبیر نیست پس توجه داشته باشید که ریشه بیشتر ناهنجاری‌های اجتماعی و فسادها از فقر اخلاقی و معنوی سرچشمه می‌گیرد.

نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی در خطبه‌های دوم نماز جمعه این هفته با اشاره به حضور پرشور مردم در راهپیمایی 22 بهمن‌ماه گفت: بار دیگر ملت غیور ایران با حضور در راهپیمایی این روز وحدت و انسجام خود را به رخ دشمنان نظام مقدس جمهوری اسلامی کشاندند و به آنان نشان دادند که همچنان پای ارزش‌ها و آرمان‌های نظام مقدس جمهوری اسلامی، امام راحل(ره) و شهداء ایستاده‌اند.

وی افزود: مردم با حضور خود بار دیگر نشان دادند که پیرو فرمایشات مقام‌معظم رهبری و خظ ولایت‌فقیه بوده و همیشه در برابر دشمنان کوتاه نمی‌آیند و به آنان ثابت کردند که از خواسته‌های خود کوتاه نمی‌آیند.

آیت‌الله دری‌نجف‌آبادی تصریح کرد: در آغاز ماه جمادی‌الاول قرار داریم که مناسبت‌هایی در این ماه رقم خورده، ولادت پرنور حضرت زینب(س) و شهادت حضرت فاطمه الزهراء(س) که بایستی زنان جامعه ما این در بانوی بزرگ اسلام را سرمشق و سرلوحه کار خود قرار دهند.

وی افزود: ولادت حضرت زینب(س) که به‌نام روز بهورز نامگذاری شده، در حقیقت روز زینب(س) و زینبیان عالم وجود است، حضرت زینب(س) در تمامی بُعدهای زندگی خویش اسوه و نمونه بودند.

نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی تصریح کرد: آن بانوی بزرگوار اسلام در بُعد فرزندی، فرزند دو دردانه عالم وجود فاطمه صدیقه(س) و حضرت علی(ع) بودند، این بانوی بزرگ اسلام در بُعد خواهری، مادری، همسری بی‌نظیر بودند و همچنان با قدرت ایمان و توکل بر خدا در برابر مصائب ایستادگی می‌کردند.

آیت‌الله دری‌نجف‌آبادی با تبریک به مناسبت ایام ولادت حضرت زینب(س) گفت: این روز را گرامی می‌داریم و با الگوگیری از ایشان در مسیر رشد و پویایی حرکت می‌کنیم و زنان بایستی این بانوی بزرگ را الگوی خود قرار دهند نه زنان غرب‌زده را، تا بتوانیم در آخرت از حضرت زینب(س) انتظار شفاعت داشته باشیم.

وی افزود: پدران و مادران وظیفه دارند تا در راستای بازشناسی شخصیت نمونه و متعالی حضرت زینب(س) به کودکانشان تلاش کنند تا بتوانیم نسلی را که پرورش می‌دهیم در مسیر الهی حرکت کرده و خداوند نیز از ما راضی و ما نیز دِین خود را اداء کرده باشیم.

نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی تصریح کرد: باید ادامه دهنده راه شهدایی همچون شهید محلاتی باشیم که تمامی وجود خود را وقف اسلام و حرکت در مسیر اندیشه‌های امام راحل(ره) کردند، روز گذشته سالگرد شهادت این شهید والامقام و 40 تن از فرزند انقلاب بود که در دوران جنگ تحمیلی در سفر به خوزستان و اهواز مورد اصابت موشک رژیم بعث صدام قرار گرفتند و به شهادت رسیدند.

آیت‌الله دری‌نجف‌آبادی با اشاره به شخصیت شهید محلاتی گفت: این شهید بزرگوار که از روحانیان مبارز دوران انقلاب اسلامی بودند پس از پیروزی انقلاب اسلامی به‌عنوان نماینده مردم در مجلس و نیز نماینده امام راحل(ره) در سپاه در راستای خدمت به مردم گام برداشتند تا در آخرین سفر خود با 6 تن دیگر از نمایندگان مجلس به درجه رفیع شهادت رسیدند.

وی افزود: ما بایستی راه شهدای نظام جمهوری اسلامی ایران را ادامه داده که سعادتمندانه زیستند و سعادتمند نیز به شهادت رسیدند چرا که انان در مسیر اسلم حرکت کردند و پیرو آرمان‌های اسلامی گام برداشتند.

نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی تصریح کرد: یاد شهداء قیام سال 1356 مردم تبریز را گرامی می‌داریم که برای برقراری نظام جمهوری اسلامی و پیروی از اندیشه‌های اسلامی حضرت امام خمینی(ره) در 29 بهمن‌‌ماه در برابر رژیم شاهنشاهی ایستادند.

آیت‌الله دری‌نجف‌آبادی با اشاره به مطالبات مقام‌معظم رهبری گفت: استان مرکزی به‌عنوان استانی صنعتی می‌تواند به منویات مقام‌معظم رهبری پیرامون اقتصاد مقاومتی لبیک بگوید چرا که ظرفیت‌های مناسبی را در بخش صنعت، معدن، کشاورزی، محصولات دامی و ترانزیتی داراست.

وی افزود: برخی شرکت‌های بزرگ صنعتی استان همچون واگن‌سازی، پارس و هپکو با توان بالای تولید و مهندسی خود ظرفیت‌های جدیدی را تعریف کرده‌اند و باید با سرلوحه قراردادن امر اقتصادمقاومتی زمینه رونق کار و تولید ملی را در استان مرکزی فراهم کنند.

آیت‌الله دری‌نجف‌آبادی با اشاره به انتخاب استاندار مرکزی از سوی دولت تدبیر و امید گفت: خواسته مردم استان مرکزی برای انتخاب استاندار از سوی دولت تدبیر و امید، فردی لایق، خدمتگزار، دردمند و آگاه بوده که به‌دنبال توسعه استان و تحول‌آفرین باشد که تحقق این مهم در استان نیازمند مدیر کارآفرین و مدبر است.

وی افزود: حوزه‌های علمیه می‌توانند در راستای توسعه و رشد جامعه مفید باشند از این‌رو با قرارگرفتن در ایام آغاز ثبت‌نام این مراکز علمی و دینی از خواهران و براداران خواستارم که در این مراکز به علم‌آموزی بپردازند تا بتوانیم در راه اسلام و اهل بیت(ع) حرکت کنیم.

انتهای پیام/ ی

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon