مسئولان بر قیمت اجناس بازار در آستانه نوروز نظارت بیشتری کنند


مسئولان بر قیمت اجناس بازار در آستانه نوروز نظارت بیشتری کنند

خبرگزاری تسنیم: امام‌جمعه دورود گفت: هرساله با فرارسیدن ایام نوروز شاهد گرانی اجناس در کشور هستیم و مسئولان باید بر بازار نظارت بیشتری کنند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از دورود، حجت‌الاسلام رضا حقیان در خطبه‌های این هفته نماز جمعه دورود اظهار داشت: یکی از مصادیق پرهیزکاری، رعایت تقوی در جامعه و به‌ویژه در حق خانواده است.

وی خوش‌خلقی را از مصادیق انسان‌های باتقوا دانست و افزود: همسران باید در محیط خانه خوش‌خلق بوده و ضمن داشتن صبر باید حقوق یکدیگر را رعایت کنند.

امام‌جمعه دورود گفت: مردها در خانه باید از کج‌خلقی پرهیزکرده و در امورات زندگی یار و مددکار همسر خو باشند که این امر نشانه تقوا و توسعه دین است.

وی به فرارسیدن ایام فاطمیه اشاره و بیان کرد: تأسی به زندگی حضرت فاطمه زهرا (س) مایه خوشبختی دنیا و آمرزش در جهان آخرت است و باید از زندگی آن بزرگوار الگو گیری کنیم.

حقیان با اشاره به گرانی اجناس در بازار در روزهای منتهی به نوروز عنوان کرد: هرساله با فرارسیدن ایام نوروز شاهد گرانی اجناس در کشور هستیم و اگر نگاهی به دولت‌های این 36 ساله انقلاب اسلامی داشته باشیم شاهد هستیم که در این ایام اقلام موردنیاز مرد گران می‌شود.

وی تصریح کرد: متأسفانه در این ایام شاهد بی‌نظمی هستیم هرچند که عواملی چون خشک‌سالی تحریم و بالا بودن هزینه مواد اولیه به‌عنوان عوامل گرانی مطرح می‌شود ولی باتدبیر و برنامه‌ریزی می‌توان جلوی گرانی را گرفت.

امام‌جمعه دورود به افزایش نرخ نان در کشور اشاره کرد و گفت: با اجرای طرح آزادسازی آرد نرخ نان در کشور دو برابر شده است که این امربر قشر آسیب‌پذیر جامعه فشار وارد کرده است.

وی اظهار داشت: بخش اعظمی از هزینه‌های خانوارهای کم‌درآمد صرف خرید نان می‌شود و این موضوع مشکلاتی را برای این قشر از جامعه ایجاد کرده است.

حقیان بیان کرد: در تصمیم‌گیری‌ها باید به معیشت مردم توجه خاصی شود و با این تصمیم بخشی از جامعه دچار مشکل شده است و این در حالی است که در این چند سال یارانه افزایش پیدا نکرده است.

‌امام‌جمعه دورود عنوان کرد: امام راحل مردم را ولی‌نعمت می‌دانند و مسئولان ر ا به دلسوزی برای مردم و تلاش برای رفع مشکلات آنان توسعه نموده است و مسئولان نیز باید در این زمینه تلاش کنند.

حقیان افزود: اشتغال جوانان و ازدواج آنان از اولویت‌های مردم است که دولت‌مردان می‌بایست در خصوص رفع موانع اشتغال و ازدواج جوانان تلاش بیشتری کنند و در آستانه فرارسیدن عید نوروز با مدیریت صحیح مشکلات مردم کمتر شود.

امام‌جمعه دورود گفت: تدبیر در امور و رعایت نظم و قانون از وظایف دولت است و دولت باید در کارهای جاری کشور اولویت‌بندی داشته باشد.

انتهای پیام/ ی

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
رازی
مادیران
شهر خبر
فونیکس
خانه خودرو شمال
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
triboon