دانشگاهیان امروز در بطن و مرکز تهاجم نرم دشمن قرار گرفته‌اند


دانشگاهیان امروز در بطن و مرکز تهاجم نرم دشمن قرار گرفته‌اند

خبرگزاری تسنیم: فرمانده قرار‌گاه پدافند‌ هوایی خاتم الانبیا(ص) ارتش با بیان اینکه دانشگاهیان امروز در بطن و مرکز تهاجم نرم دشمن قرار گرفته‌اند، گفت: امام خامنه‌ای از اساتید و دانشجویان به عنوان فرماندهان و افسران تأثیرگذار جبهه جنگ نرم نام‌برده‌اند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از دامغان، امیر فرزاد اسماعیلی فرمانده قرار‌گاه پدافند‌ هوایی خاتم الانبیا(ص) ارتش جمهوری اسلامی ایران در جمع شرکت‌کنندگان یادواره بزرگ «لاله‌های فاطمی» که با حضور پرشور اقشار مختلف مردم و مسئولان در محل مسجد رسول‌اکرم(ص) دانشگاه دامغان برگزار شد، اظهار داشت: دشمن برای تبلیغات مخرب در داخل و بیرون کشور، علیه نظام اسلامی و اعتقادات و ارزش‌های ما و ایجاد یأس و ناامیدی بالاخص در بین نسل جوان هزینه‌های گزافی می‌کند.

وی تصریح کرد: همه باید بدانند که ما در ایران اسلامی تنها یک فصل الخطاب و یک رهبر داریم، همانا برخی به‌دنبال دامن زدن به اختلافات سیاسی هستند که اگر این گونه رفتار‌ها کنترل و مراقبت نشود، انحرافات شدیدی را به دنبال خواهد داشت.

فرمانده قرار‌گاه پدافند‌ هوایی خاتم الانبیا(ص) ارتش جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه دشمنان خارجی و اندک دشمنان و مزدوران داخلی، تخریب باورهای دینی ملت‌ ما را به‌عنوان یکی از نخستین و مهمترین سلاح‌های خود به‌کار می‌گیرند، تصریح کرد: آنها تضعیف هویت دینی اسلامی و شیعی مردم را به‌عنوان راهکاری موفق نشانه‌گرفته‌اند و با استفاده از سلاح شک و تردید در صدد تضعیف ارکان نظام اسلامی بالاخص اصل ولایت فقیه هستند.

امیر اسماعیلی تضعیف جایگاه روحانیت را در جامعه ‌از دیگر اهداف مهم دشمن برشمرد و افزود: نقش بی‌بدیل روحانیان  قبل و بعد از پیروزی انقلاب اسلامی، به‌ویژه از سال 42 به‌عنوان سردمداران نهضت اسلامی ملت ایران، استکبار جهانی را بر آن داشت تا با اجرای دسیسه‌های گوناگون اجتماعی و فرهنگی به پیوند مردم و علما و روحانیان ضربه بزند؛ اما ملت ما باور دارند که ایران و اسلام بدون روحانیت به قهقرا می‌رود.

فرمانده قرار‌گاه پدافند هوایی خاتم الانبیاء(ص) القاء تفکر ناکارآمدی دین را سلاح دیگر دشمن در مسیر دستیابی به اهداف سلطه‌جویانه خود برشمرد و افزود: این نگرش شیطانی که دین نمی‌تواند پاسخگوی نیاز‌های امروز جوامع بشری باشد، بارها با پاسخ عملی و علمی اسلام و وجود جامعه و نظام اسلامی پویای ما، پوچ بودن آن اثبات شده است.

وی با اشاره به استفاده استکبار جهانی و قلیل ایادی داخلی دشمن از یک فتنه کهنه اما کارآمد از نگاه آنان به‌نام جدایی دین از سیاست، خاطر‌نشان کرد: دشمن همواره به دنبال القاء این تفکر مسموم به جامعه اسلامی ما بوده است، همان‌گونه که رهبر کبیر انقلاب اسلامی فرمود: "جدایی دین از سیاست کشور را به سمت طاغوت می‌برد"، ملت هوشیار ایران نیز هیچ‌گاه اسیر این فتنه نخواهند شد.

حضور مردم تلاش سربازان داخلی دشمن را بی‌اثر کرده است

امیر اسماعیلی، تبلیغ آزادی‌ها و فرهنگ وارداتی را از دیگر ترفند‌های دشمن عنوان کرد و گفت: ایجاد تفرقه بین احزاب، دسته‌ها و گروه‌های داخل کشور و بعضا تفرقه‌افکنی دینی و مذهبی از دیگر سلاح‌های مورد استفاده دشمن است، آن‌ها سرباز‌هایی در داخل کشور هم دارند و با جدیت در این عرصه فعالیت می‌کنند، گاه تأثیراتی گذاشته‌اند اما به‌دلیل حضور هوشمندانه مردم و خانواده معظم شهدا در همه صحنه‌ها، موفق نبوده‌اند.

فرمانده قرار‌گاه پدافند هوایی خاتم الانبیاء(ص) ارتش جمهوری اسلامی در ادامه با اشاره به تقدیم 625 شهید و بیش از یک هزار و 500 جانباز از سوی مردم دامغان به انقلاب اسلامی، این رشادت‌ها را دلیل قوام و تحکیم نظام اسلامی برشمرد و افزود: در دوران دفاع مقدس میانگین تقدیم شهدا به نسبت جمعیت شهر‌ها، یک شهید از هر 220 نفر است، اما این آمار در دامغان یک شهید از کمتر از هر 80 نفر است، حماسه‌ای که در هیچ‌جای دنیا، حتی کشورهایی که به ظاهر اسلام را فریاد می‌زنند، نمی‌توان دید.

اسماعیلی با بیان اینکه در باب فرهنگ متعالی شهادت در کشور ما کار‌های خوبی انجام شده است، خاطر‌نشان کرد: امروز حیوان درنده‌ای به نام داعش تخریب حقیقت فرهنگ شهادت را هدف گرفته است، بدین جهت کشته‌شدگان پلید خودش را که در راه فساد، سربریدن و بی‌خانمان کردن انسان‌ها، آتش زدن مردم و توحش و تجاوز به هلاکت رسیده‌اند را شهید می‌نامند.

مشکل دشمن فرهنگ شهادت است

وی تصریح کرد: شهادت در کشور ما تماما از جنس انتخاب است، جوانان ما می‌دانستند که به کجا و برای چه هدفی می‌روند، جنس شهادت آنان از جنس جان‌نساری یاران باوفای امام حسین(ع) است، از این رو دشمن می‌خواهد عاشورا و محرم و صفر را از ما بگیرد، مشکل استکبار جهانی این فرهنگ است و انرژی هسته‌ای و مسائلی ازاین قبیل تنها بهانه است.

فرمانده پدافند هوایی کشور، منطق شهدا را سوختن و روشن کردن و احیای جامعه و دین خدا دانست و با طرح این سؤال که آیا بدون رفتن به جنگ نیز می‌توان شهید شد، گفت: رسول گرامی اسلام(ص) چهار راه را برای نیل به این مقصود نشان داده است، نخست آنکه انسان خواهان شهادت باشد و از پروردگار خود آن‌را طلب کند.

امیر اسماعیلی داشتن نیت خالصانه شهادت و دفاع از حق مظلومان را راه‌های دیگر نائل شدن به درجه شهادت در کلام رسول خدا(ص) عنوان کرد و افزود: چهارمین مسیر داشتن ایمان و حب آل محمد(ص) و با دوستی این خاندان زندگی‌کردن و مردن است، پس امروز نیز جاده شهادت باز است.

وی با تأکید بر اینکه همه ما بالاخص دانشگاهیان امروز در بطن و مرکز تهاجم نرم دشمن قرار گرفته‌ایم، به تعبیر رهبر معظم انقلاب از اساتید و دانشجویان به عنوان فرماندهان و افسران تأثیر گذار جبهه جنگ نرم اشاره کرد و اظهار داشت: در هیچ عرصه کشوری و لشگری چنین تعبیر بلندی از سوی امام خامنه‌ای وجود ندارد و این مهم مبین خواسته رهبری از ما در عرصه جنگ نرم است.

انتهای پیام/ج

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon