۱۰ کارگاه آموزشی در مرکز هایتک فنی‌وحرفه‌ای کرمانشاه راه‌اندازی شد

10 کارگاه آموزشی در مرکز هایتک فنی‌وحرفه‌ای کرمانشاه راه‌اندازی شد

خبرگزاری تسنیم: مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان کرمانشاه گفت: ۱۰ کارگاه آموزشی و چهار رشته جدید در مرکز تربیت مربی فناوری‌های برتر کرمانشاه راه‌اندازی شد.

داود ناصری‌امید در گفت‌و‌گو با خبرنگار تسنیم در کرمانشاه، با اشاره به اینکه امسال در جهت تجهیز مرکز هایتک یک میلیارد و 200 میلیون تومان اعتبار جذب شده است، اظهار داشت: علاوه بر شش رشته موجود در این مرکز، امسال چهار رشته جدید متالوگرافی، بیوتکنولوژی، نانوتکنولوژی و گیاهان دارویی نیز راه‌اندازی شده است.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان کرمانشاه عنوان کرد: اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای کرمانشاه دارای 22 مرکز آموزشی فعال ویژه برادران، خواهران و دومنظوره است که در حوزه‌هایی همچون صنعت، خدمات، کشاورزی و فرهنگ و هنر فعال هستند.

ناصری‌امید با بیان اینکه مرکز هایتک کرمانشاه به عنوان نقطه عطفی در مسیر تحقق سیاست‌های سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای است، گفت: این مرکز به عنوان نخستین مرکز تربیت مربی فناوری‌های برتر از مصوبات سفر تاریخی و پرخیر و برکت مقام معظم رهبری به استان کرمانشاه است.

وی افزود: این مرکز با 10 کارگاه آموزشی در حوزه‌های گیاهان دارویی، بیوتکنولوژی، ابزار دقیق، ریخته‌گری دقیق، ریخته‌گری دایکست، متالوگرافی، داروهای گیاهی، نانوتکنولوژی، نمونه‌سازی سریع، میکروسکوپ الکترونی روبشی، به طور متوسط سالانه 85 هزار نفر ساعت معادل 480 نفر دوره آموزشی را ارائه می‌دهد.

ناصری‌امید ارائه آموزش‌های مهارتی برای دانشجویان و فارغ‌التحصیلان دانشگاهی را از ویژگی‌های خاص این مرکز برشمرد و گفت: در حال حاضر بیشترین مراجعه‌کنندگان این مرکز دارای مدرک دکترا، فوق لیسانس و لیسانس هستند.

وی ارتقا آموزش‌های فنی و مهارتی در سطوح دانشگاهی، انجام پژوهش‌های راهبردی، ایجاد زمینه اشتغال پایدار در علوم پیشرفته، حرکت در مسیر دستیابی به تکنولوژی‌های نوین و برتر، تربیت متخصصان هایتک برای ارتق سطح اطلاعات فنی و کاهش فاصله با دنیای غرب و مبارزه با انحصار طلبی علمی و تکنولوژیک قدرت‌های بزرگ را از جمله اهداف احداث این مرکز برشمرد.

انتهای پیام/ ر

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon