آماده باش ۱۵ تیم آتش نشانی بجنورد برای چهار شنبه آخر سال

آماده باش 15 تیم آتش نشانی بجنورد برای چهار شنبه آخر سال

خبرگزاری تسنیم: مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی بجنورد گفت: ۸۰ آتش‌نشان با ۱۵ تیم امدادی مرکز استان برای امداد رسانی و نیز تأمین ایمنی در چهارشنبه آخر سال آماده‌ شده‌اند.

علی گودرزی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در بجنورد اظهار داشت: خودروهای آتش‌نشانی مرکز استان به‌صورت ثابت و سیار تأمین ایمنی مردم در مناطق پرتردد و بوستان‌ها و تفرجگاه‌ها و نیز حواشی شهر و مبادی ورودی بجنورد را بر عهده‌دارند.

وی افزود: این سازمان در تلاش است تا شب چهارشنبه آخر سال، شبی بی حادثه و بدون خطر برای مردم باشد اما نیروهای امدادی و آتش‌نشانان برای حوادث احتمالی وامداد رسانی به مردم و نیز کنترل و مهار حوادث احتمالی در آمادگی کامل به سرمی‌برند.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی بجنورد در بخش دیگر سخنان خود با اشاره به اینکه حضور آتش‌نشانان در شب چهارشنبه آخر سال تنها به خاطر تأمین ایمنی مردم است گفت: احتمال بروز حادثه‌ای که مردم قادر به کنترل آن نباشند، در آتش‌بازی‌های چهارشنبه‌سوری وجود دارد و آتش‌نشانان حضور دارند تا این حوادث احتمالی را کنترل و از خسارت‌های بیشتر جلوگیری کنند اما اقدام نامناسب مردم در شب چهارشنبه آخر سال طی دو سال گذشته آتش‌نشانان را گلایه‌مند کرده است.

وی تصریح کرد: همزمان با طرح نوروزی، مرخصی‌های آتش‌نشانان بجنورد از هم‌اکنون تا نیمه فروردین‌ماه سال آتی، لغو شده است تا خدمات‌رسانی به مردم و مسافران دچار خلل نشود.

گودرزی در پایان توصیه کرد: والدین فرزندان خود را نسبت به خطرات مواد محترقه آگاه کنند و از نگهداری مواد محترقه در داخل منزل خودداری نمایید، زیرا 250 گرم مواد محترقه در صورت انفجار می‌تواند کاشانه 70 متری را تخریب نماید.

وی توضیح داد: اگر کسی در کنار شما از مواد محترقه و آتش‌زا استفاده می‌کند دستان خود را به شکل باز در مقابل صورتتان بگیرید تا دچار سوختگی نشوید.

گودرزی اظهار داشت: از برافروختن آتش در کنار خودروها، پمپ‌بنزین، سیم‌های برق، واحدهای مسکونی و معابر خودداری نمایید.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی بجنورد گفت: بقایای مواد آتش‌بازی را سریعاً جمع‌آوری نکنید حتماً 15 تا 20 دقیقه صبر کنید و بعداً آن را در سطل آب بریزید.

وی توصیه کرد: در صورت بروز حادثه و آتش‌سوزی ضمن حفظ خونسردی مراتب را با شماره 125 آتش‌نشانی در میان بگذارید و هنگام آتش‌سوزی، کپسول آتش‌نشانی را سروته کرده، ضامن را کشیده و پشت به باد با فشار دادن اهرم شعله‌های آتش را خاموش نمایید.

انتهای پیام/ ی

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon