«مهرنجون»؛ خاطرات اهالی یک‌روستا در جنگ


«مهرنجون»؛ خاطرات اهالی یک‌روستا در جنگ

خبرگزاری تسنیم: محمودی نورآبادی از توزیع کتاب «مهرنجون» شامل خاطرات نویسنده از روزهای دفاع مقدس یک روستا در بیست و هشتمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران خبر داد.

محمد محمودی نورآبادی، نویسنده، در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، با اشاره به آثار جدید خود برای بیست و هشتمین دوره نمایشگاه کتاب گفت: «مهرنجون» شامل خاطرات خودم از روزهای دفاع مقدس است که از سوی نشر سوره مهر در بیست و هشتمین دوره نمایشگاه کتاب تهران عرضه خواهد شد.

وی ادامه داد: این کتاب خاطرات من و تعدادی از رزمندگان روستای محل تولدم «مهرنجون» را که به جبهه‌های جنگ آمده بودند، در بر دارد و در حقیقت خاطرات یک روستا در جنگ تحمیلی است.

محمودی نورآبادی یادآور شد: بخشی از خاطرات برگرفته از یادداشت‌های روزانه‌ای است که طی این مدت در جنگ نوشته بودم و بخش دیگر با مراجعه به حافظه و با یادآوری وقایع نوشتم. مهمترین ویژگی این اثر این است که در این کتاب علاوه بر خاطرات خودم، خاطرات چندتن از رزمندگانی که از روستای محل تولدم، مهرنجون، به جنگ آمده بودند نیز روایت شده است. در حقیقت این کتاب، کتاب خاطرات یک روستا در جنگ است. اگر آثاری مثل «بوشهر در جنگ» به فعالیت‌های یک استان در دوران دفاع مقدس می‌پردازد، در این اثر تلاش یک روستا با همان سادگی اهالیش برای بیرون کردن دشمن از خاک کشورشان به تصویر کشیده شده است.

این نویسنده با بیان اینکه دلیل تمرکز وی بر انتخاب موضوع از دل روستا و ایلات قشقایی، بازگشت وی به هویتش است، افزود: من بیش از شهر، فضای روستان وایلات را درک کرده‌ام، به همین خاطر دوست دارم فضای داستان‌هایی که روایت می‌کنم از این مناطق انتخاب کنم. من با تلخی و شیرینی زندگی روستایی و ایلاتی آشنا هستم و زندگی و نویسندگی خودم را مدیون این فضا می‌دانم. می‌خواهم با انتخاب موضوع و فضای داستان از میان اهالی روستا و ایلات، به نوعی دین خودم را به این مناطق و مردمان آنها ادا کنم.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار فرهنگی
اخبار روز فرهنگی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
triboon
گوشتیران
رایتل
مادیران