انتشار «آنک آن یتیم نظر کرده»؛ به زبان ترکی استانبولی در آمازون


انتشار «آنک آن یتیم نظر کرده»؛ به زبان ترکی استانبولی در آمازون

خبرگزاری تسنیم: سوره مهر الکترونیک در نظر دارد به منظور دسترسی آسان مخاطبان، نسخه ترکی استانبولی کتاب «آنک آن یتیم نظر کرده» با محوریت زندگی پیامبر اعظم(ص) را بر روی سایت آمازون قرار دهد.

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، «آنک آن یتیم نظر کرده» نوشته محمدرضا سرشار، زندگی‌نامه پیامبر اکرم(ص) از دوران کودکی تا دوران هجرت است که تاکنون به زبان‌های عربی، ترکی استانبولی و انگلیسی نیز منتشر شده است. سوره مهر الکترونیک در نظر دارد تا نسخه ترکی استانبولی این اثر را برای دسترسی راحت‌تر مخاطبان، بر روی سایت آمازون قرار دهد. چندی پیش نسخه‌های فارسی و انگلیسی این اثر نیز در آمازون عرضه شده بود.

روش کار نویسنده در نگارش «آنک آن یتیم نظر کرده» به این شکل است که با انتخاب نثری قدیمی که به فارسی دری نزدیک است، فضایی تاریخی را بر کتاب حاکم می‌کند. همچنین سرشار تلاش دارد تا با استفاده از زاویه دید تلفیقی به ماجراهای مهم زندگی پیامبر اسلام(ص) بپردازد. از ویژگی‌های مهم این کتاب نقل درست جزئیات آداب و رسوم زمان وقوع  حوادث است.

این اثر بارها در ایران منتشر و از سوی مخاطبان مورد توجه قرار گرفت. رهبر معظم انقلاب نیز بر ترجمه این اثر به زبان عربی تأکید داشتند. «آنک آن یتیم نظر کرده» همچنین توانست طی مدت کوتاهی جوایز متعددی را به خود اختصاص دهد که از جمله آنها می‌توان به برگزیده شدن در دومین جشنواره «قصه‌های قرآنی، پیامبران و ائمه» اشاره کرد.
سرشار درباره استقبال از این اثر می‌گوید: «من فکر می‌‌‌‌کنم توجه به کتاب «آنک آن یتیم نظرکرده» نه به خاطر خود اثر بوده و نه به خاطر نویسنده اثر، بلکه صاحب اثر یعنی وجود پیامبر(ص) باعث شده در این سال به این کتاب توجه شود.... برنامه رادیویی «از سرزمین نور» که براساس این کتاب تهیه می‌‌شد به طور مستقیم با استقبال مردم روبه‌‌رو می‌‌شد. مردم تماس می‌‌گرفتند و می‌‌گفتند که آدم‌‌ها و حوادث داستان را در هنگام روایت داستان می‌‌بینند. و این باعث شده بود مخاطبان با این برنامه و این اثر ارتباط برقرار کنند.

وقتی تماس‌‌های مردم را می‌‌شنیدم حس می‌‌کردم آرزوی من برآورده شده است. دغدغه‌ نوشتن راجع به رسول اکرم(ص) اولین بار در سال 1358 در من به وجود آمد. چندین علت هم داشت، که مهمترین آن‌ها رمانی بود که من در دوره‌ نوجوانی درباره‌ زندگی رسول اکرم(ص) خوانده بودم. البته این کتاب به لحاظ سندیت چندان مورد قبول علمای شیعه نبوده؛ ولی به این دلیل که خیلی به شخصیت پیامبر نزدیک شده بود، روی من اثر گذاشت... .»

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار فرهنگی
اخبار روز فرهنگی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
triboon
گوشتیران
رایتل
مادیران