اولین مرکز فروش سوخت به مرزنشینان افتتاح شد

اولین مرکز فروش سوخت به مرزنشینان افتتاح شد

خبرگزاری تسنیم: با هدف گسترش صادرات فرآورده‌های نفتی و تامین معیشت مرزنشینان کشور، اولین مرکزفروش سوخت به مرزنشینان باحضور فدا حسین مالکی رییس ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز دربازارچه مرزی میلک درسیستان وبلوچستان شروع به کار کرد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم،کشکولی مدیر عامل این شرکت درمراسم افتتاح این مرکز گفت: با اجرایی شدن این برنامه، قاچاق فرآورده های نفتی کاهش خواهد یافت.

مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی از فعال شدن 34 مرکزفروش مرزی در کشورخبر داد و افزود:گسترش این طرح در کشور، علاوه برکاهش قاچاق سوخت،گام مهمی نیز در راستای صادرات فرآورده‌های نفتی، کمک به تامین معیشت و درآمدزایی برای ساکنان نقاط مرزی خواهد بود.

وی گفت: قیمت فروش سوخت دربازارچه های مرزی کمتر از قیمت فروش آن در کشورهای مجاور است تا در این بین منافعی نیز برای مرزنشینان دربرداشته باشد.

کشکولی فروش فرآورده به قیمت فروش مرزی را مخصوص مرزنشینان عنوان کرد و افزود: سوخت تحویلی به آنان 500 لیتر و به قیمت 2300 تومان ( ساکنان تاشعاع 20کیلومتری مرز) خواهد بود.

پس ازاجرای مراسم اولین محموله سوخت مرزی کشور از جایگاه بازارچه مرزی میلک زابل به کشورافغانستان صادرشد.

سیستان وبلوچستان به دلیل وسعت مرزمشترک به طول 1500 کیلومتر با کشورهای همجوار (افغانستان، پاکستان و مرزآبی دریای عمان) استعداد بالقوه ای در افزایش صادرات فرآورده های نفتی و رشد اقتصادی کشوردارد.

انتهای پیام/ی7

پربیننده‌ترین اخبار اقتصادی
اخبار روز اقتصادی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
بانک ایران زمین
بانک سرمایه