المان‌های شهری شهرکرد برگرفته از فرهنگ و هویت مردم است

المان‌های شهری شهرکرد برگرفته از فرهنگ و هویت مردم است

خبرگزاری تسنیم: رئیس شورای شهر شهرکرد گفت: المان‌های شهری شهرکرد برگرفته از فرهنگ و هویت مردم است.

کوروش ملکپور در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در شهرکرد، اظهارداشت: المان‌های بکار برده شده در سطح شهر برگرفته از فرهنگ و هویت مردم هستند و هدف نشان دادن فرهنگ و هویت شهر بصورت بصری و ملموس به مردم و میهمانان استان است.

وی با بیان اینکه شورای دوره چهارم با رویکرد فرهنگی شکل گرفته است، افزود: اولین المان‌های بصری از نوروز گذشته در سطح شهر بکار برده شد که بازخورد بسیار خوبی در بین مردم داشتند.

ملکپور با بیان اینکه درصدد استفاده از نمادها و المان‌های دائمی در شهرکرد هستند، گفت: طرح جدیدی با نام مرغ باغ ملکوت با ارتفاع 9 متر، برگرفته از منطق الطیر عطار با رویکرد مذهبی و عارفانه در میدان معلم شهرکرد ساخته و نصب گردیده است.

رئیس شورای شهر شهرکرد با اشاره به تقارن ایام فاطمیه با عید نوروز، خاطرنشان کرد: درب چوبی سبز رنگ به عنوان نماد مذهبی برای نشان دادن شهادت حضرت فاطمه (س) در ورودی شهر بوسیله شهرداری و با نظارت کمیسیون فرهنگی شورای شهر ساخته و نصب شده است.

وی با بیان اینکه قالی یکی از صنایع دستی استان است، بیان کرد: ساخت و نصب هفت سین با ایده گرفتن از نقش قالی‌های استان به منظور نشان دادن این هنر در استان به مسافران نوروزی صورت گرفته است.

ملکپور, نصب غزال در میدان قمر بنی هاشم در ورودی شهر با بهره‌گیری از هنر باستانی در سفال های قدیمی را برای نشان دادن حیات وحش استان دانست و افزود: نصب المان‌های نوروزی مانند سبزه، تنگ ماهی و تولید انبوه مبلمان شهری، گلدان های قوسی و عمودی در میادین شهر از سایر فعالیت‌های کمیسیون فرهنگی شورای شهر و شهرداری شهرکرد هستند.

انتهای پیام/ج

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon