لوله‌کشی گاز به شهرک تاریخی ماسوله منتفی شد


لوله‌کشی گاز به شهرک تاریخی ماسوله منتفی شد

خبرگزاری تسنیم:شهردار ماسوله گفت: به دلیل حفظ بافت تاریخی، لوله‌کشی گاز به شهرک تاریخی ماسوله منتفی شد.

علی خلیلی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در ماسوله با بیان اینکه این شهرک تاریخی از ابتدای سال تا کنون میزبان بیش از 300هزار گردشگر بوده است، اظهار داشت: کمبود پارکینگ گردشگران و فقدان رمپ ورودی و خروجی استاندارد از مهمترین مشکلات این شهر گردشگری است و برای ایجاد پارکینگ باید اعتبارات میلیاردی در نظر گرفته شود.

وی شهرک ماسوله را از شهرهای تاریخی و توریستی سرسبز و خوش آب و هوای کشور معرفی کرد و افزود: نیازمند نگاه ویژه دولت در سفر به گیلان به شهرک تاریخی ماسوله در غرب این استان هستیم.

شهردار ماسوله از مهمترین درخواست‌های شهروندان این شهر در سفر ریاست جمهوری به گیلان را اختصاص دادن اعتبار برای احداث پارکینگ گردشگران دانست و گفت: بسیاری از گردشگران و مسافران این شهر ویژه گردشگری که بیشترین آمار گردشگر را به خود در گیلان اختصاص می‌دهد با این مشکل دست و پنجه نرم می‌کنند.

خلیلی با اشاره به اینکه شهرک تاریخی ماسوله به لحاظ داشتن شرایط خاص روستائی و شهر نمی‌تواند لوله گذاری شود و گاز رسانی به این شهرک تاریخی از نگاه کارشناسان منتفی است، تاکید کرد: مردم شهر ماسوله باید از انرژی ارزان قیمت برق بهره‌مند شوند.

وی خاطرنشان کرد: امیدواریم در سفر هیئت دولت به گیلان، اعتباراتی برای زیر ساخت‌ها و ابنیه و پل‌ها و ایمن‌سازی نقاط حساس شهر  و رودخانه‌های داخلی شهرک  برای امنیت شهروندان و گردشگران اختصاص داده شود.

شهردار ماسوله مزار شهدای گمنام ماسوله را یادمان هشت سال دفاع مقدس خواند و گفت: به دلیل گردشگرپذیری این شهرک و ورود مسافران خارجی باید مزار شهدای گمنام ماسوله با فضا سازی زیبا و با شکل خاص و ویژه  و تاریخی با در نظر گرفتن اعتباراتی ساخته شود.

انتهای پیام/ج

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon