اجرای پروژه پتروشیمی کرمان توسعه شرق کشور را محقق می‌کند


اجرای پروژه پتروشیمی کرمان توسعه شرق کشور را محقق می‌کند

خبرگزاری تسنیم: استاندار کرمان گفت: تامین خوراک پتروشیمی کرمان اتفاق نادری است که راهبرد جدیدی را در توسعه شرق کشور و استان کرمان رقم می‌زند.

 به گزارس خبرگزاری تسنیم از کرمانبه نقل از روابط عمومی استانداری کرمان، علیرضا رزم حسینی در نخستین جلسه ستاد پیگیری مثلث توسعه کرمان در سال جاری که با حضور برخی مدیران دستگاه‌های اجرایی برگزار شد، با اشاره به انعقاد 75 هزار میلیارد تومان توافقنامه سرمایه‌گذاری در استان کرمان اظهار داشت: امسال همچون گذشته از حضور سرمایه‌گذاران حمایت می‌کنیم اما اولویت نخست ما پیگیری اجرا توافقنامه‌های انجام شده است.

استاندار کرمان خطاب به مدیران دستگاه‌های اجرایی گفت: اتفاقات خوبی در استان کرمان در حال رخ دادن است که آینده این استان را متحول می‌کند و همه باید کمک کنیم تا این سرمایه‌گذاری‌ها به نتیجه برسد و اجازه ندهیم سرمایه‌گذاران از حضور در کرمان دلسرد شوند.

وی ادامه داد: مدیران نباید تصور کنند که این قراردادها صوری است و آن‌ها را بی اهمیت بشمارند.

رزم حسینی افزود: تامین خوراک پتروشیمی کرمان توسط وزیر نفت اتفاق نادری است که راهبرد جدیدی را در توسعه شرق کشور و استان کرمان رقم می‌زند.

وی اظهار داشت: با اجرای این پروژه مشکل کویری بودن استان حل خواهد شد و حتی در صورت خشک شدن چاه‌های آب، صنعت ایجاد شده جایگزین خوبی برای کشاورزی خواهد بود.

رزم حسینی همچنین به اجرای اتوبان کرمان – بافت – ارزوئیه – حاجی آباد اشاره کرد و گفت: اجرای این پروژه اشتغال‌زایی زیادی را در پی خواهد داشت.

 همچنین مدیرکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی و بین الملل استاندار کرمان نیز در این جلسه به بیان گزارشی از روند پیگیری طرح‌های تفاهم نامه های سرمایه‌گذاری استان پرداخت و گفت: از مجموع 200 طرح در استان کرمان 38 طرح به بهره برداری رسیده ، 154 طرح در دست اقدام و 8 طرح در لیست حذفی قرار دارد.

رضا سنجری با بیان اینکه طرح‌های در دست اقدام 71 درصد کل سرمایه گذاری ها را به خود اختصاص داده است افزود: این طرح ها 27 درصد پیشرفت فیزیکی دارند و برای 14 هزار و 560 نفر شغل ایجاد کرده‌اند.

وی ادامه داد: طرح‌های به بهره برداری رسیده با سرمایه‌گذاری 1284 میلیارد تومان برای 1317 نفر اشتغال‌زایی داشته است.

سنجری عمده مشکلات طرح‌های در دست اقدام را تسهیلات، زمین و تامین آب عنوان کرد و گفت: 95 مورد از این طرح‌ها با مشکل تسهیلات و 11 مورد با مشکل زمین مواجهند و مابقی در زمینه تامین آب،برق،گاز،سند و...  مشکل دارند.

در ادامه این جلسه روند اجرای پروژه‌های تله کابین، احیای باغ فتح آباد، منطقه نمونه گردشگری کویر لوت و خبر، بازسازی بازار بزرگ کرمان، پروژه بام کرمان، بازگشایی بلوار کوثر، مجتمع بهار رضوی، پروژه‌های 9 گانه خاتم النبیا، کمربند سبز کرمان، پارکینگ طبقاتی اطلس و احیای بیمارستان نوریه بررسی و مشکلات این پروژه‌ها مطرح و در جهت رفع آنها تصمیم‌گیری شد.

انتهای پیام/ج

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon