ابطال مجوز معدن حریم شهر کرج پیگیری می‌شود


ابطال مجوز معدن حریم شهر کرج پیگیری می‌شود

خبرگزاری تسنیم: مدیرکل محیط ‌زیست البرز با بیان اینکه ابطال مجوز معدن حریم شهر کرج پیگیری می‌شود، گفت: در این منطقه تخریب گسترده‌ای همراه با تراشیدن کوه در حال انجام بوده و مشکلات زیادی برای شهروندان و اهالی ایجاد کرده است.

حسین محمدی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در کرج، با اشاره به برخورد اداره‌ کل محیط زیست البرز برای برخورد با آلاینده‌ها از جمله معدنی که در حاشیه کرج وجود دارد، اظهار داشت: براساس پیگیری‌های انجام شده این معدن در حریم شهر و در منطقه شمال باغستان واقع شده است.

وی با اشاره به اینکه متاسفانه در این منطقه تخریب گسترده‌ای همراه با تراشیدن کوه در حال انجام است، افزود: عرصه‌ای که باید حفظ شود و در آینده در زمینه فضای عمومی و خدمات‌دهی به شهر مورد استفاده قرار گیرد، در حال تخریب است.

مدیرکل حفاظت محیط ‌زیست استان البرز بیان کرد: این امر علاوه بر تخریب محیط زیست مزاحمت‌های زیادی نیز برای شهروندان و اهالی نیز ایجاد کرده که مکاتباتی در این راستا با سازمان قضایی، سازمان بازرسی و استانداری البرز انجام شده است.

وی تصریح کرد: این مکاتبات برای ارجاع این پرونده به مراجع مسئول به منظور لغو مجوز این معدن انجام شده است.

محمدی با تاکید بر اینکه این معدن بدون توجه به منافع مردم، حفظ محیط زیست و منابع طبیعی ایجاد شده، گفت: به سبب اینکه در این زمینه قانون دست محیط زیست را بسته تاکنون اقدام مهمی انجام نشده است.

مدیرکل محیط ‌زیست استان البرز اظهار داشت: در گذشته قانونی به نام "ضوابط بهره برداری از محیط زیست" وجود داشت که استعلام در مورد چنین اقداماتی از محیط زیست انجام می‌شد اما با لغو این قانون در "قانون اصلاحیه معادن" دست محیط زیست از نظارت بر این فعالیت‌ها کوتاه شده که به دنبال احیای آن هستیم.

وی خاطرنشان کرد: از تابستان سال گذشته این مکاتبات به صورت مکرر انجام شده و پیگیری این موضوع به صورت جدی از اداره‌کل محیط زیست البرز انجام می‌شود.

انتهای پیام/ی

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon