ایجاد گمرک، مطالبه اصلی واحدهای تولیدی بروجرد است


ایجاد گمرک، مطالبه اصلی واحدهای تولیدی بروجرد است

خبرگزاری تسنیم: امام‌جمعه بروجرد گفت: یکی از مطالبات به‌حق صاحبان صنایع و واحدهای تولیدی بروجرد ایجاد گمرک در این شهرستان است که با احداث منطقه ویژه اقتصادی این مهم نیز عملیاتی می‌شود.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بروجرد،حجت‌الاسلام‌ حسن ترابی عصر امروز در مراسم کلنگ زنی عملیات طراحی و ساخت پروژه آنتن اتصالی راه‌آهن بروجرد اظهار داشت: صنعت حمل‌ونقل به‌عنوان پیش‌نیاز و زیربنای توسعه نقش اساسی و کارآمدی را در بارور کردن امکانات و ظرفیت‌هایی بالقوه جوامع و مناطق دارد.

وی توسعه در این حوزه را زمینه‌ساز رونق اقتصادی دانست و افزود: علاوه بر رونق اقتصادی بهبود رونق سایر فعالیت‌ها و افزایش تولید ناخالص ملی به‌صورت مستقیم و غیرمستقیم ونیز افزایش اشتغال‌زایی و توسعه منطقه از دیگر مزایای توسعه صنعت حمل‌ونقل است.

امام‌جمعه بروجرد بیان کرد: نقش حیاتی حمل‌ونقل به‌عنوان یک بخش مهم و تأثیرگذار در توسعه اقتصادی بیش از گذشته آشکارشده است و این نقش به‌قدری اهمیت دارد که تأثیر آن در اقتصاد ملی و رهایی اقتصاد کشور از وابستگی به درآمدهای نفتی بسیار مشهود است.

ترابی عنوان کرد: امروز نقطه‌ ضعف اقتصاد کشور تکیه به درآمدهای نفتی است و دشمن‌روی ضعف اقتصادی ما انگشت گذاشته و می‌کوشد با اعمال تحریم نفت ایران مشکلاتی را برای کشور به وجود آورد بنابراین افزایش تولید در راستای مقاوم‌سازی اقتصاد و تقویت آن ضرورتی انکارناپذیر است.

وی با تأکید بر افزایش تولید و صادرات محصولات مازاد بر نیاز کشور خاطرنشان کرد: این مهم می‌تواند برای کشور ارزآوری بالایی داشته باشد که مهم‌ترین زیرساخت توسعه صادرات غیرنفتی در کشور شبکه حمل‌ونقل است.

امام‌جمعه بروجرد احداث راه‌های مواصلاتی ازجمله آزادراه‌ها، بزرگراه‌ها و خط آهن را از مهم‌ترین شاخصه‌های توسعه‌یافتگی دانست و گفت: یکی از علل مهم موفقیت و پیشرفت جوامع و کشورهای پیشرفته و صنعتی توجه به بخش‌های زیرساختی مانند شبکه‌های مختلف حمل‌ونقل به‌ویژه شبکه‌های ریلی است.

ترابی با اشاره به تحولات عظیمی که پس از پیروزی انقلاب اسلامی در زمینهٔ حمل‌ونقل رخ‌داده است، اظهار داشت: امروز در حوزه راه‌ها، بزرگراه‌ها و آزادراه‌ها تحولات چشمگیری در کشور مشاهده می‌شود به‌گونه‌ای که اگر تا قبل از پیروزی انقلاب اسلامی در کشور 4 هزار کیلومتر خط آهن وجود داشت، امروز این میزان حدود به 9 هزار کیلومتر افزایش‌یافته است.

وی با اشاره به تلاش‌های دولت در توسعه زیرساخت‌های حمل‌ونقل کشور افزود: به‌طورقطع راه‌اندازی پروژه عظیم راه‌آهن بروجرد نقش مهمی در توسعه شهرستان بروجرد به‌ویژه در بخش صنعت و تجارت دارد.

امام‌جمعه بروجرد با اشاره به اینکه 37 درصد صنایع استان در شهرستان بروجرد قرار دارد بیان کرد: البته درگذشته بیش از 50 درصد صنایع استان در این شهرستان قرار داشت که با توجه به توسعه روزافزون شهرهای استان سهم شهرستان بروجرد به این میزان رسیده است.

ترابی با تأکید بر عدم توقف بروجرد در توسعه صنایع و واحدهای تولیدی عنوان کرد: یکی از مطالبات به‌حق صاحبان صنایع و واحدهای تولیدی بروجرد ایجاد گمرک در این شهرستان است که با احداث منطقه ویژه اقتصادی این مهم نیز عملیاتی می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: با راه‌اندازی خط آهن دورود به بروجرد و پس‌ از آن به منطقه ویژه اقتصادی در اشترینان و ملایر و اتصال به شبکه ریلی غرب کشور شاهد تحولی عظیم در منطقه هستیم.

انتهای پیام/ج

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon