تایید آموزش‌وپرورش بر ادامه اجرای ارزشیابی توصیفی در دبستان‌ها

تایید آموزش‌وپرورش بر ادامه اجرای ارزشیابی توصیفی در دبستان‌ها

خبرگزاری تسنیم: دبیرکل شورای عالی آموزش‌ و پرورش گفت: کلیات استقرار ارزشیابی توصیفی در دوره ابتدایی مورد تأیید شورای عالی آموزش‌وپرورش قرار گرفت همچنین بر ایجاد رشته‌ای در دانشگاه فرهنگیان در زمینه ارزشیابی توصیفی تاکید شد.

مهدی نوید ادهم در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم با اشاره به بررسی ارزشیابی توصیفی در جلسه اخیر شورای عالی آموزش‌وپرورش اظهار داشت:‌ ارزشیابی توصیفی از نظر تئوریک و نظری نسبت به ارزشیابی کمی (نمره‌ای) نقاط مثبت فراوانی دارد و اگر قرار باشد تجدید نظری در این طرح صورت بگیرد،‌ در اصل طرح نیست بلکه در روند اجرا و فرایند کار است.

وی افزود: در جلسه اخیر شورای عالی آموزش‌وپرورش ارزشیابی توصیفی بررسی شد و کلیات استقرار ارزشیابی توصیفی در دوره ابتدایی مورد تایید اعضای شورا قرار گرفت.

دبیرکل شورای عالی آموزش‌وپرورش بیان کرد: در این جلسه اعضای شورای عالی آموزش‌‌وپرورش بر ضرورت ایجاد رشته‌ای در دانشگاه فرهنگیان برای آموزش معلمان در زمینه ارزشیابی توصیفی تاکید کردند تا پس از این معلمان آموزش ابتدایی پس از فارغ‌التحصیل شدن از دانشگاه فرهنگیان در زمینه ارزشیابی توصیفی دروسی را گذرانده باشند.

نوید ادهم گفت:‌ آموزش معلمان فعلی برای اجرای صحیح روش‌های ارزشیابی توصیفی باید تقویت شود. گزارش‌های تحقیقی و مشاهدات کارشناسی مؤید این موضوع است که آنجا که معلمان دوره‌های آموزشی لازم را در این راستا دیده‌اند، طرح با قوت و اثربخشی لازم اجرا شده و رضایتمندی دانش‌آموزان و خانواده‌ها را به همراه داشته است.

انتهای پیام/

 

 

 

پربیننده‌ترین اخبار اجتماعی
اخبار روز اجتماعی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon