"کشاورزی قراردادی" در کشور اجرا شود


"کشاورزی قراردادی" در کشور اجرا شود

خبرگزاری تسنیم: مدیرعامل سازمان مرکزی تعان روستایی ایران با بیان اینکه در کشور کشاورزی قراردادی اجرا نشده است، گفت: ماندگاری تولید در این است که کشاورزی قراردادی در کشور اجرا شود.

به گزارش خبرگزاری  تسنیم از کرج، حسین صفایی در دومین جلس هماهنگی تشکل‌های تحت پوشش تعاون روستایی البرز که بعد از ظهر امروز در محل مرکز آموزش این تعاونی برگزار شد، با اشاره به اینکه باید تعریفی درست از کشاورزان و حرفه کشاورزی در کشور ارائه داد، اظهار داشت: باید انجام کار جمعی و گروهی سرلوحه تمام امور از جمله بخش کشاورزی قرار گیرد.

وی با بیان اینکه طبق سرشماری که در دهه 80 انجام شد بیش از 4 میلیون کشاورز در سطح کشور مشغول به کار هستند، افزود: این ظرفیت نباید به تنهایی کار کند چرا که بر آورد نیرو و ظرفیت این تعداد کشاورز در سطح کشور بسیار بالا است.

مدیرعامل تعاون روستایی ایران با تاکید بر اینکه باید بستر کار جمعی در کشاورزی فراهم شود، خاطرنشان کرد: بازار تولید و بخش کشاورزی به هم پیوسته هستند.

صفایی با اشاره به اینکه متاسفانه کشاورزان در سود نهایی محصول خود هیچ سهمی ندارند که این امر سبب نارضایتمندی آن‌ها شده است، تصریح کرد: اگر این مشکل در بخش کشاورزی برطرف نشود مشکلات عدیده‌ای گریبان‌گیر کشاورزان و در نهایت اقتصاد کشور می‌شود.

وی با بیان اینکه باید نسبت به ساماندهی تشکل‌ها و تعاونی روستایی تلاش کرد، اظهار داشت: کشاورزان باید در آخرین مرحله فروش منافع خود را جذب کنند.

وی با اشاره به اینکه دولت طبق مقررات گندم مازاد مصرف کشاورزان را خریداری می‌کند، خاطرنشان کرد: متاسفانه در کشور زنجیره تامین در بخش کشاورزی درست مهندسی نشده است.

مدیرعامل تعاون روستایی ایران با تاکید بر اینکه زنجیره تامین باید در کلیه دستگاه‌های اجرایی اصلاح شود، گفت: متاسفانه در کشور همواره تولیدکننده اصلی کمترین درآمد را دارد.

صفایی با اشاره به اینکه در کشور کشاورزی قراردادی اجرا نشده است، گفت: ماندگاری تولید در این است که کشاورزی قراردادی در کشور اجرا شود.

انتهای پیام/ ی

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon