تشریح وضعیت سلامت دانشجویان در سال تحصیلی ۹۴-۹۳

تشریح وضعیت سلامت دانشجویان در سال تحصیلی 94-93

خبرگزاری تسنیم: سرپرست دفتر مشاوره و سلامت سازمان امور دانشجویان کارنامه وضعیت سلامت دانشجویان در سال تحصیلی ۹۴-۹۳ را تشریح کرد.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری تسنیم، حمید یعقوبی سرپرست دفتر مشاوره و سلامت سازمان امور دانشجویان در سومین گردهمایی روسای مراکز بهداشت درمان دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی که در دانشگاه امیرکبیر برگزار شد درباره نتایج کارنامه سلامت سال تحصیلی 94-93 کشور اظهار داشت: این کارنامه با ارزیابی بیش از 87 هزار دانشجو از 73 دانشگاه به ارزیابی ابعاد مختلف سلامت دانشجویان پرداخته است.

وی با اشاره به نتایج این ارزیابی درباره میزان تحرک دانشجویان افزود: بر اساس نتایج این کارنامه تحرک در بین دانشجویان دختر نسبت به دانشجویان پسر بسیار کمتر است. یک پنجم دختران اعلام کردند اصلا ورزش نکرده و نیمی هم عنوان کرده‌اند که ممکن است در هفته یک یا  دو روز فعالیت بدنی داشته باشند.

سرپرست دفتر مشاوره و سلامت سازمان امور دانشجویان با اشاره به وضعیت بهداشت دهان و دندان دانشجویان نیز یاداور شد: 15 الی 16 درصد پسران رعایت بهداشت دهان و دندانشان مناسب نیست و 17 الی 18 درصد آنها یا بهداشت دهان خود را رعایت نکرده و یا فقط چند روز یکبار به بهداشت دهان و دندان خود رسیدگی می‌کنند.

 یعقوبی به شاخص خواب منظم دانشجویان در این ارزیابی اشاره کرد و گفت: براساس این ارزیابی 40 درصد دانشجویان الگوی خواب منظمی ندارند البته دانشجویان تحصیلات تکمیلی این زمینه را بیشتر رعایت می‌کنند و یک چهارم دانشجویان کشورمان بیش از 4 ساعت از ابزارهای کامپیوتری استفاده می‌کنند.

وی در ادامه به برخی از بیماری‌های خاص در بین دانشجویان اشاره کرد و افزود: 5 درصد پسران و 7 درصد دختران دانشجو از خستگی مضمن رنج می‌برند، یک درصد دانشجویان دارای بیماری قلبی هستند که آن هم با توجه به جوان بودن دانشجویان قابل تامل است، 2 تا 4 درصد دانشجویان دختر از سردرد رنج برده و نزدیک سه دهم آنها از ناراحتی دیابت رنج می برند.

سرپرست دفتر مشاوره و سلامت سازمان امور دانشجویان با اشاره به شاخص کم‌خونی دانشجویان تصریح کرد: کم‌خونی در دختران دانشجو جدی‌تر است در این میان 60 درصد دانشجویان از تناسب اندام برخور دارند و 40 درصد آنان دچار کاهش یا افزایش وزن هستند.

یعقوبی در ادامه به شاخص فشار خون، مشکلات بینایی اشاره کرد و اضافه کرد: نزدیک یک درصد دانشجویان به فشار خون مبتلا بوده و 5/21 درصد دچار مشکلات بینایی هستند.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار سیاسی
اخبار روز سیاسی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon