۳ پروژه هلال احمر استان کرمانشاه افتتاح می‌‌شود


3 پروژه هلال احمر استان کرمانشاه افتتاح می‌‌شود

خبرگزاری تسنیم: مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کرمانشاه گفت: سه پروژه مصوب سفر مقام معظم رهبری به کرمانشاه با حضور دبیرکل جمعیت هلال احمر در این استان افتتاح می‌شود.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرمانشاه، عادل شفیعی امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به افتتاح این پروژه‌ها در هفته هلال احمر، اظهار ‌داشت: مرکز امدادی شهرستان کرمانشاه با زیربنای دوهزار مترمربع، مرکز امدادی شهرستان پاوه و مرکز امدادی شهرستان اسلام‌آباد غرب هر کدام با زیربنای هزار مترمربع این سه پروژه را تشکیل می‌دهند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کرمانشاه با اشاره به اینکه بیش از 4میلیارد و500میلیون تومان هزینه ساخت سه پروژه شده است، افزود: دو پروژه مصوب دیگر در سفر مقام معظم رهبری شامل پروژه‌های شهرستان سنقروکلیایی و کنگاور که 90درصد پیشرفت فیزیکی دارند در هفته دولت مورد بهره‌برداری قرار می‌‌گیرند.

وی درمورد برنامه‌های هفته هلال احمر گفت: مهمترین برنامه این هفته فراخوان اهدای خون و اهدای 1500واحد خون به سازمان انتقال خون از طریق اعضای جمعیت و داوطلبان برای بیماران نیازمند و بیش از 150 مانور تخصصی در رشته‌‌های مختلف شامل امداد و نجات جاده‌‌ای، زلزله و کوهستان است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کرمانشاه افزود: یکی از برنامه‌های شاخص استان کرمانشاه در هفته هلال احمر اعزام 15 کاروان ‌سلامت به روستا‌های محروم با حضور پزشکان، تیم‌های درمان اضطراری، توزیع داروی رایگان و ویزیت رایگان در میان نیازمندان مناطق محروم و روستایی است.

وی عنوان کرد: از جمله دیگر برنامه‌های هفته هلال احمر فراخوان جذب و عضویت و حضور تیم‌های درمان اضطراری متشکل از پزشکان متخصص و کادر پزشکی در مانور منطقه‌ای تیم‌های  درمان در استان مرکزی است که 40 نفر از پزشکان و متخصصان کادر کرمانشاه حضور دارند.

شفیعی افزود: از دیگر برنامه‌های هفته هلال احمر افتتاح کانون‌های روستایی و خانه‌های داوطلبی در 15 استان، اجرای پروژه‌های حمایتی با همکاری سازمان‌های غیردولتی و خیرین در مناطق محروم استان کرمانشاه است.

وی بیان کرد: در این هفته برنامه‌های حاشیه‌ای دیگری از جمله حضور و گلباران مزار شهدا، دیدار امدادگران و نجات‌گران با مسئولان و ائمه جمعه در شهرستان ‌ها و حضور پرسنل امداد‌‌‌گران در نماز جمعه شهر کرمانشاه و صعود به ارتفاعات توسط تیم‌های عملیاتی برگزاری می‌شود.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کرمانشاه اولویت‌های کاری در سال 94 را گسترش پایگاه‌های امداد و نجات جاده‌ای اعلام کرد و گفت: در حال حاضر ده پایگاه ثابت داریم که امسال 5 پایگاه دیگر نیز تجهیز شده و در زمینه تقویت ناوگان ترابری امداد و نجات و تجهیز تیم‌های عملیاتی، افزایش تعداد نیروهای آموزش دیده در سطح استان اقدام می‌کنیم.

وی با بیان اینکه استان کرمانشاه یکی از پیشروترین استان‌‌ها در ارائه آموزش‌های امدادی به بانوان بوده و دارای 40 تیم عملیاتی بانوان است، بیان کرد: با توجه به اینکه در هر حادثه‌ای حدود 50درصد از اشخاص آسیب دیده را بانوان تشکیل می‌دهند، حضور بانوان امدادگر در حوادث و آموزش آن‌ها ضروری است.

وی با بیان اینکه از ابتدای سال تاکنون در بیش از 140 مورد عملیات امداد و نجات به 350 نفر خدمات‌رسانی شده است، افزود: از این تعداد بیش از 80 مورد امداد و نجات جاده‌ای، 25 مورد عملیات نجات در کوهستان و مابقی عملیات‌های مناسبتی بوده است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر کرمانشاه با اشاره به اینکه از نظر تعداد اعضای فعال با یکصد و 65هزار نیروی فعال رتبه نخست را در کشور داریم، گفت: جمعیت هلال احمر استان کرمانشاه دارای 60 تیم عملیاتی و 2هزار نیروی عملیاتی در تخصص‌های مختلف است.

وی با اشاره به اینکه بیشتر کارهای عملیاتی در هلال احمر در قالب کاروان‌های نیکوکاری و کاروان‌های سلامت انجام می‌شود، افزود: برای نخستین بار در سال گذشته در طرح جهادی آموزشی 20هزار نفر امدادگر روستایی با محوریت دهیاران روستا و در هر روستا 20 نفر آموزش دیدند. 

شفیعی با بیان اینکه با 9 دستگاه اجرایی تفاهم‌نامه همکاری داریم، افزود: از جمله دستگاه‌هایی که جمعیت هلال احمر با آنها انعقاد نامه همکاری داشته سازمان آموزش و پرورش است که 80هزار دانش‌آموز متوسطه را در زمینه‌های امداد و نجات آموزش دادیم.

انتهای پیام/ ر

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon