۱۱ مرکز درمانی ترک اعتیاد در بوشهر راه‌اندازی شد


11 مرکز درمانی ترک اعتیاد در بوشهر راه‌اندازی شد

خبرگزاری تسنیم: رئیس دبیرخانه شورای مبارزه با مواد مخدر استان بوشهر گفت: برای درمان و ترک اعتیاد معتادان ۱۱ مراکز درمانی ترک اعتیاد در استان بوشهر راه‌اندازی شده است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بوشهر، ارسطو ترکمان‌منش ظهر امروز در جلسه کمیته فرهنگی، هنری و پیشگیری از اعتیاد استان بوشهر، به سند جامع پیشگیری اولیه از اعتیاد پرداخت و با اشاره به اولویت‌های حوزه فرهنگی و پیشگیری اظهار داشت: برای اجرای طرح‌های پیشگیری باید از ظرفیت‌های جدید مانند نیروی مقاومت بسیج، گسترش همکاری هلال احمر، کمیته امداد، هیئت‌های مذهبی، انجمن‌های اولیا و مربیان و اتحادیه‌های  دانش‌آموزی استفاده کرد.

وی فضاهای جدید آموزشی مانند دانشگاه‌های آزاد، پیام نور و علمی کاربردی را در اولویت حوزه فرهنگی و پیشگیری دانست و تصریح کرد: استفاده از فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی با محوریت بخش غیردولتی نقش مهمی در پیشگیری از اعتیاد در بین جوانان دارد.

رئیس دبیرخانه شورای مبارزه با مواد مخدر استان بوشهر توسعه فضاهای ورزشی، نشاط همگانی و تسری آن به مراکز اقامتی را از دیگر راههای توسعه برنامه‌های پیشگیری از اعتیاد دانست و گفت: لازم است به فضاهای کاری و صنعتی با مشارکت دستگاه‌های ذیربط در راستای برنامه‌های پیشگیری از اعتیاد توجه شود.

ترکمان‌منش با اشاره به تحقق بودجه فرهنگی از دستگاه‌های اجرایی بیان کرد: در این زمینه باید 80 درصد اعتبارات دستگاه‌های فرهنگی، 10 درصد سهم استانداری و 10 درصد بودجه فرهنگی شهرداری‌ها در راستای پیشگیری از اعتیاد تخصیص یابد.

وی تربیت نیروی انسانی متخصص امر پیشگیری از اعتیاد را مورد اشاره قرار داد و گفت: باید برای تربیت نیروی متخصص امر پیشگیری از اعتیاد در محیط‌های چهارگانه خانه و محله،آموزشگاهها، مراکز اداری و صنعتی، و فضای مجازی با نگاه جدی به مقوله پیشگیری از اعتیاد به ویژه مواد صنعتی توجه شود.

رئیس دبیرخانه شورای مبارزه با مواد مخدر استان بوشهر با  تاکید بر راه‌اندازی نمایشگاه دائمی دست‌آوردهای مبارزه با مواد مخدر  افزود: برای این مهم  7 نقطه در استان بوشهر طراحی شده است.

ترکمان‌منش بر توسعه هرچه روز افزون سازمان‌های غیردولتی فعال در امر پیشگیری تاکید کرد و گفت: در این زمینه سایت‌های پیشگیری از اعتیاد ویژه دانش‌آموزان، دانشجویان، کارگران، کارمندان و نظامیان توسط  دستگاههای متولی راه‌اندازی می‌شود.

وی با بیان اینکه امسال طرح‌های مختلف آگاه سازی و ترک اعتیاد معتادان مواد مخدر در استان اجرا می‌شود اظهار کرد: اکنون 11 مرکز درمانی ترک اعتیاد در استان بوشهر فعال است که در این راستا مرکز ترک اعتیاد بانوان راه‌اندازی می‌شود.

رئیس دبیرخانه شورای مبارزه با مواد مخدر استان بوشهر تصریح کرد: مراکز جدید ترک اعتیاد با همکاری دانشگاه علوم پزشکی و بهزیستی در استان  بوشهرراه‌اندازی می‌شود.

انتهای پیام/ ر

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon