بنیاد علمی فرهنگی خیام نیشابوری تاسیس می‌شود


بنیاد علمی فرهنگی خیام نیشابوری تاسیس می‌شود

خبرگزاری تسنیم: فرماندار نیشابور گفت: با موافقت وزیر ارشاد، بنیاد علمی فرهنگی خیام نیشابوری تاسیس می‌شود.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از نیشابور، غلامحسین مظفری ظهر امروز در مراسم همایش ملی پژوهشی روز ملی بزرگداشت حکیم خیام نیشابوری، اظهار داشت: خیام ریاضی‌دان برجسته‌ای بوده و به شهادت ریاضی‌دانان بزرگ جهان، دارای آثار بنیادی و تاثیرگذار در دانش ریاضی است.

وی با اشاره به اینکه 17 سال پیش روز ملی بزرگداشت خیام نهادیه شد، از موافقت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با تاسیس بنیاد علمی فرهنگی حکیم خیام نیشابوری خبر داد.

رئیس ستاد بزرگداشت روز ملی خیام با تقدیر از پروفسور علی پولاد به‌خاطر تقبل جایزه بین‌المللی خیام، گفت: تفاهم نامه خرید تجهیزات افلاک‌نما با شرکت‌های ژاپنی و سوئدی به صورت مشترک امضاء شده است و البته در این رابطه مشکل مالی نداریم.

مظفری با اشاره به سوابق جنتی در سمت استاندار خراسان بزرگ و اشراف اطلاعاتی وی نسبت به پایگاه تاریخی نیشابور گفت: جایگاه حقیقی خیام در حوزه علمی هنوز روشن نشده و خیلی از جوانان جامعه با این حکیم آشنا نیستند در صورتی که اشعار و رباعیات خیام نمایش بهترین جلوه‌های بشریت است.

وی امنیت و آرامش امروز کشور را مدیون شهدا دانست و از حضور سر کنسول‌های کشورهای خارجی مقیم مشهد، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و معاون وی، استاندار خراسان رضوی و شهرام ناظری استاد آواز ایران در مراسم خیام تقدیر کرد.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon