طرح سند جامع توسعه آموزش و پرورش خوزستان اجرایی شود


طرح سند جامع توسعه آموزش و پرورش خوزستان اجرایی شود

خبرگزاری تسنیم: استاندار خوزستان گفت: طرح سند جامع توسعه آموزش و پرورش خوزستان باید براساس واقعیت‌ها اجرایی شود.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اهواز، عبدالحسن مقتدایی امروز در جلسه شورای آموزش و پرورش خوزستان با اشاره به آمار عملکرد دانش اموزان خوزستان اظهار داشت: متأسفانه عوامل متعددی در کاهش کیفیت تحصیل دانش اموزان خوزستانی موثر است که خوشبختانه این عوامل شناسایی شدند.

وی افزود: بسیاری از این مشکلات در تحصیل دانش اموزان خوزستانی ناشی از مسائل فرهنگی است و برای رفع این مشکلات باید از قالب کار فقط در آموزش و پرورش خارج شویم.

استاندار خوزستان با تأکید براینکه برای رفع مشکلات اموزش و پرورش باید مسائل فرهنی، سیاسی، اقتصادی و امنیت را به هم متصل کنیم، گفت: البته برخی از مشکلات فرهنگی را ما به مردم تحمیل کرده‌ایم و باید رفع شوند.

وی بیان کرد: باید یک نسخه برای آموزش و پرورش خوزستان نوشت که در آن همه بخش‌های استان فعالیت کنند که بتوانیم مشکلات را رفع کنیم.

مقتدایی عنوان کرد: برای آموزش و پرورش خوزستان هرچه از مرکز خواسته این اختصاص پیدا کرده و به عقیده بنده کلید رفع مشکلات آموزش و پرورش در خود استان است.

وی اظهار داشت: خانواده‌های پر جمعیت در خوزستان یک فرصت هستند و باید با دیدن همه جنبه‌ها برای ارتقای آموزش و پرورش استان استفاده کنیم چرا که نگاه تک بعدی به آموزش و پرورش خوزستان منجر به شکست می‌شود.

استاندار خوزستان با بیان اینکه در چند شهرستان خوزستان با مشکلات اساسی روبه‌رو هستیم، گفت: یکسال زمان برای تدوین برنامه ششم توسعه زمان وجود دارد و باید برنامه ریزی‌های دقیق ساختارهای اجرایی، نظارتی و گزارش گیری خوزستان تقویت شود.

وی افزود: طرح سند جامع توسعه آموزش و پرورش خوزستان باید براساس واقعیت‌ها اجرایی شود تا با ساختاری که در سند است به ایده آل توسعه آموزش و پرورش برسیم.

انتهای پیام/ج

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon