حجم آبگیری سدها در استان گلستان ۲۷ درصد کاهش یافت


حجم آبگیری سدها در استان گلستان 27 درصد کاهش یافت

خبرگزاری تسنیم: مدیر دفتر بهره‌برداری و نگهداری از تاسیسات آبی شرکت آب منطقه‌ای گلستان گفت: حجم آبگیری سدها در استان گلستان ۲۷ درصد کاهش یافته است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از گرگان، یحیی لطفی ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: حجم کل ذخیره آب سدهای در دست بهره‌برداری استان گلستان در 4 خردادماه امسال نسبت به زمان مشابه سال گذشته بیش از 27 درصد کاهش داشته است.

وی افزود: حجم کل آبگیری سدهای استان گلستان در 4 خردادماه سال آبی 94-93  حدود 23 درصد و از نظر حجم حدود 69میلیون مترمکعب و این در حالی است که حجم کل آبگیری سدهای استان گلستان در زمان مشابه سال گذشته بیش از 94 میلیون متر مکعب با درصد آبگیری حدود 31.5 درصد بوده است.

مدیر دفتر بهره‌برداری و نگهداری از تاسیسات آبی شرکت آب منطقه‌ای گلستان با اشاره به وضعیت نامطلوب حجم آورد رودخانه‌ها و  آب موجود مخازن سدها تصریح کرد: هم‌اکنون در حوضه آبریز گرگانرود سدهای بوستان و گلستان به ترتیب 50 و 46 درصد  و در سد وشمگیر نیز تنها به میزان  12 درصد آبگیری شده است.

وی اظهار کرد: در حوضه آبریز قره‌سو، سد کوثر حدود 30درصد آبگیری داشته که در مقایسه با سال گذشته بیش از 32 درصد کاهش داشته است.

لطفی از کشاورزان درخواست کرد با اجتناب از برداشت غیر مجاز، بهره برداران مجاز نیز در صرفه‌جویی و مصرف بهینه آب بیش از پیش کوشا باشند و هدر رفت آب را به حداقل برسانند.

مدیر دفتر بهره‌برداری و نگهداری از تاسیسات آبی شرکت آب منطقه‌ای گلستان گفت: اطلاع‌رسانی، آموزش کشاورزان، اصلاح الگوی کشت، استفاده از محصولات کم آب طلب و مدیریت صحیح منابع موجود آب از کاهش خسارات در زمان بحران می کاهد.

استان گلستان با وجود ظاهر سرسبز، اما چند سالی است که از مشکل خشکسالی و کمبود آب در بخش های مختلف رنج می برد.

انتهای پیام/ ب

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon