ظرفیت استخراج طلا در معدن زره شوران تکاب افزایش می‌یابد

ظرفیت استخراج طلا در معدن زره شوران تکاب افزایش می‌یابد

خبرگزاری تسنیم: رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌غربی گفت: هم‌اینک ظرفیت استخراج طلا در معدن تکاب ۳ تن در سال است و این میزان افزایش می‌یابد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ارومیه، جعفرصادق اسکندری در جلسه علنی شورای شهر ارومیه با اشاره به وضعیت بیکاری در آذربایجان غربی اظهار داشت: امسال تاکید دولت بر سه محور رونق تولید، ایجاد اشتغال و توسعه صادرات غیرنفتی استوار است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌غربی افرود: خوشبختانه سال گذشته استاندار آذربایجان‌غربی رویکردهای مناسبی اتخاذ کرده و اقتصاد استان را بر محور توسعه فعالیت‌های صنعتی و حتی کشاورزی صنعتی بنا کرد.

وی با اشاره به وضعیت واحدهای تولیدی و صنعتی استان تصریح کرد: هم‌اینک 2 هزار و 800 واحد صنعتی در استان وجود دارد که متاسفانه یک هزار و 300 واحد از آن راکد و غیرفعال بوده و این خود سبب از بین بردن 18 هزار فرصت شغلی در آذربایجان‌غربی شده است.

اسکندری گفت: هم‌اکنون 400 واحد صنعتی در استان احصاء شده تا در آنها 8 هزار و 500 تا 9 هزار فرصت شغلی ایجاد شود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌غربی بیان کرد: سال گذشته 73 واحد تولیدی که در حالت رکود بود فعال شد و از ابتدای امسال نیز با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته، قرار است مشکلات واحدهای تولیدی استان رفع شود و در این باره کارگروه رفع موانع تولید توسط دولت ابلاغ شده تا مشکلات موجود مرتفع شود.

وی با بیان اینکه یک هزار و 650 طرح صنعتی در استان وجود دارد که منجر به تبدیل به واحد تولیدی نشده است اظهار داشت: از این تعداد 250 طرح صنعتی به عنوان فاز نخست مورد برنامه‌ریزی قرار می‌گیرد تا بتواند 8 تا 850 هزار فرصت شغلی را در استان ایجاد کنند.

اسکندری افزود: هم اینک 60 هزار نفر در واحدهای صنعتی کل استان مشغول به کار هستند که با فعال‌سازی واحدهای راکد، 15 تا 16 هزار نفر به شاغلان این بخش افزوده می‌شود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌غربی با تاکید بر ظرفیت عظیم معدنی استان گفت: از این لحاظ آذربایجان‌غربی جزو 5 استان برتر کشور است چون تنوع و ذخایر معدنی و نیز سنگ‌های تزئینی فراوانی دارد.

وی با اشاره به اینکه واحدهای فراوری در معادن استان انجام می‌شود تصریح کرد: در این باره در بحث سرمایه‌گذاری در معدن استان نیز اقداماتی انجام شده تا جایی که 100 میلیارد تومان سرمایه در شرف انجام است.

اسکندری گفت: از سوی دیگر حمایت از واحدهای فراوری در سر معادن نیز انجام شده و با ایجاد واحدهای فراوری سعی در افزایش ارزش افزوده می‌شود چون بزرگترین معدن خاورمیانه در آذربایجان‌غربی و شهر تکاب بوده که هم‌اینک دارای ظرفیت 3 تن در سال است و این میزان افزایش می‌یابد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌غربی با اشاره به معدن زره‌شوران تکاب اظهار داشت: هم اکنون این معدن در قالب مجتمع اداره شده اما خوشبختانه مراحل ثبت شرکت آن در آینده‌ای نزدیک انجام می‌شود.

وی از ایجاد صنایع دستی سنگی در استان خبر داد و گفت: با توجه به اینکه 70 درصد محصول معادن استان ضایع شده و از بین می‌رود با توجه بیشتر به صنایع دستی سنگی و با صرف هزینه ناچیز، فرصت‌های اشتغال‌زایی در استان فراهم می‌شود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌غربی با اشاره به اینکه ایجاد مجتمع‌های صنفی از برنامه‌های اولویت‌دار این سازمان است، بیان کرد: در این باره آذربایجان‌غربی جزو استان‌های پیشرو کشور بوده و از سوی دیگر 12 مجتمع در حال مطالعه و 8 مجتمع در حال ساخت است.

انتهای پیام/ ی

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon