شکاف موجود در نشر دیجیتال را از بین خواهم برد/توسعه بخش خصوصی در صنعت نشر

شکاف موجود در نشر دیجیتال را از بین خواهم برد/توسعه بخش خصوصی در صنعت نشر

خبرگزاری تسنیم: کاندیدای انتخاباتی یازدهمین دوره ریاست جمهوری با اشاره به برنامه‌های خود در زمینه رفع مشکلات موجود در حوزه نشر گفت: توسعه بخش خصوصی به شرط اینکه این بخش استعدادهای خودش را در این زمینه نشان دهد، از جمله برنامه‌های دولت من خواهد بود.

سیدمحمد غرضی، کاندیدای انتخاباتی یازدهمین دوره ریاست جمهوری، در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، با اشاره به برنامه‌های در نظر گرفته‌اش برای رفع مشکل ناشران و اهداف وی در خصوص توسعه بخش خصوصی در این زمینه گفت: من به حوزه نشر به عنوان یک پدیده اجتماعی نگاه می‌کنم که یک نوع نیاز جامعه است. نیاز جامعه در این حوزه بسیار است. ابزارهای نشر در کشور ما که کشوری رو به توسعه است، در سال‌های اخیر گسترش و توسعه داشته که همین امر سبب شده تا نفوذ زیادی در میان نسل جوان داشته باشد.

وی ادامه داد: معتقد هستم که باید مشکلات نشر را در میان خود اهالی نشر برطرف کرد و مشکلات موجود را در فطرت خود سازمان جست‌وجو کرد، با توجه به همین رویکرد رفع مشکلات این حوزه را در گرو همکاری با اهالی این صنعت می‌دانم، اما با وجود این، اگر بخش خصوصی کارکرد مناسب و موفقی در این زمینه از خود نشان داد، بخش‌هایی را به آن واگذار خواهم کرد و این بخش را توسعه می‌دهم. به نظرم بخش خصوصی باید استعداد خود در این زمینه را نشان دهد.

وی در پاسخ به پرسشی دیگر مبنی بر برنامه‌های پیش روی دولت شما برای توسعه نشر دیجیتال، با توجه به مشکلاتی که دامن‌گیر نشر کاغذی شده است، افزود: من خودم از پایه گذاران نشر دیجیتال در کشور بودم، در سال 67 زمانی که بودجه مربوط به ماهواره عنوان شده بود. من در آنجا گفته بودم که به جای اینکه کتاب و یا نشریات چاپ کنیم، آن را به صورت دیجیتالی ارائه دهیم.

کاندیدای انتخاباتی یازدهمین دوره ریاست جمهوری ادامه داد: من می‌خواهم در دولتم شکاف دیجیتالی موجود را از بین ببرم و صنعت نشر را به سمتی هدایت کنم که در شانگهای، مالزی و سنگاپور رونق دارد. می‌خواهم دولت دیجیتال ایجاد کنم تا مردم هم از فواید آن بهره‌مند شوند. دولت دیجیتال فرصت مغتنمی است که علاوه بر رونق صنعت نشر، زمینه اشتغال‌زایی را نیز فراهم می‌کند.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار فرهنگی
اخبار روز فرهنگی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
triboon
گوشتیران
رایتل
مادیران