آغاز آزمایشی نسخه نویسی الکترونیک از شهرستان پاوه

آغاز آزمایشی نسخه نویسی الکترونیک از شهرستان پاوه

خبرگزاری تسنیم: مرحله آزمایشی نسخه نویسی الکترونیک امروز با حضور قائم مقام وزیر بهداشت در امور دانشگاهها در مرکز بهداشتی شماره ۲ شهرستان پاوه آغاز شد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرمانشاه و به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه، قائم مقام وزیر بهداشت در امور دانشگاه‌ها اظهار داشت: طرح سلامت الکترونیک در شهرستان پاوه پیشرفت چشمگیری داشته است.

سید حسن امامی رضوی با تشکر از خدمات دست‌اندرکاران طرح تحول نظام سلامت در شهرستان پاوه خواهان استمرار و نظارت بر این طرح شد و افزود: محرومیت و مرزی بودن پاوه را نیازمند خدمت بیشتری کرده است.

وی افزود: با همت دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه و بنیاد برکت تل وابسته به ستاد اجرای فرمان امام خمینی(ره) پرونده الکترونیک سلامت در شهرستان پاوه مستقر شده و آموزش‌های لازم نیز داده شده است .

قائم مقام وزیر بهداشت بیان کرد: پرونده الکترونیک سلامت اطلاعات وزارت بهداشت را به روز می‌کند و همچنین سطح آموزش را بالا برده و حوزه ارائه خدمات عملکرد را بهتر و قابل پایش می‌کند.

امامی رضوی خاطرنشان کرد: پرونده الکترونیک سلامت به مدیران بالا دست کمک می‌کند تا عملکرد ذینفعان را پایش کنند و در عین حال خدمات را برای مردم پیشرفته می‌کند.

وی افزود: در گذشته بسته خدمات محدود بود و زیرساخت‌ها به ما اجازه نمی‌داد ولی پرونده الکترونیک خدمات را برای ما گسترش می‌دهد که در اجرای این طرح توسعه در سطح اول و افزایش خدمات به سطح دوم و سوم مهم هستند.

امامی رضوی گفت: امکانات فراهم شده و با همت مسئولان امکانات به سطوح دیگر نیز می‌رسد و به نظر من این امکانات که در اختیار مردم قرار می‌گیرد به افزایش سطح سلامت آنها کمک قابل توجهی می‌کند و در سطحی که برنامه‌ریزی کردیم مثل مراقبت‌های مادر و کودک این سطح اجرا می‌شود.

وی افزود: نباید انتظار داشته باشیم تمام خدمات در این سیستم یکجا اجرا شود بلکه باید به تدریج انجام شود و کاری که در اینجا اجرا می‌شود در خیلی از کشورها هنوز صورت نگرفته است که طرح پرونده سلامت در سطحی که فعالیت کرده موفق بوده و به دنبال ارتقاء آن هستیم.

در شیوه نسخه نویسی الکترونیک پزشک اطلاعات بیمار را از طریق پرونده الکترونیک سلامت دریافت کرده و پس از انجام معاینات تمامی اقدامات درمانی و داروهای تجویز شده در پرونده الکترونیک بیمار ثبت می‌شود که بیمار نیز پس از مراجعه به داروخانه داروهای ثبت شده در پرونده را دریافت می‌کند.

در مراحل بعدی اجرای طرح نسخه نویسی الکترونیک طرح و روند نسخه نویسی الکترونیک به بخش خصوصی شامل مطب‌ها و داروخانه‌ها نیز گسترش می‌یابد.

انتهای پیام / ی

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon