طرح سلامت رمضان در اردبیل اجرا می‌شود


طرح سلامت رمضان در اردبیل اجرا می‌شود

خبرگزاری تسنیم: رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل گفت: طرح سلامت رمضان به مناسبت فرارسیدن ماه مبارک رمضان در استان اردبیل اجرا می‌شود.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اردبیل،‌ فرهاد پورفرضی در جلسه کارگروه تخصصی سلامت و امنیت غذایی استان اردبیل، اظهار داشت: اجرای طرح سلامت رمضان به منظور کاهش مشکلات بهداشتی است که سال‌های گذشته در ماه مبارک رمضان با آن مواجه بودیم که عمده این مشکلات مسمویت‌ها و آلودگی‌های غذایی است.

وی گفت: تعداد 15 اکیپ بازرسی در قالب 100 نفر و 2 اکیپ نظارتی در ماه مبارک رمضان، در اماکن و مراکز حساس تهیه، توزیع و فروش مواد غذایی استان اردبیل قبل و بعد از افطار بازرسی‌های مداومی را انجام می‌دهند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل افزود: بازرسی از نمایشگاه‌های طرح ضیافت در سراسر استان اردبیل مورد توجه گروه بهداشت دانشگاه علوم پزشکی خواهد بود و نیز به منظور جلوگیری از شیوع بیماری‌های خاص، ‌از عرضه سالاد دستی و سبزی خام در دست فروشی‌ها ممانعت می‌شود.

پورفرضی با بیان این‌که همه آب‌های معدنی و استخرها قبل و بعد از افطار مورد بازرسی ضربتی قرار می‌گیرد، تصریح کرد: استفاده از ظروف یکبار مصرف نایلونی در مراکز تهیه و فروش مواد غذایی گرم به خصوص قبل از افطار ممنوع است که در صورت مشاهده با متخلفان پیگرد قانونی می‌شود.

وی بیان کرد: شماره تلفن‌های 33521900 و 33522174 به صورت 24 ساعته برای ارئه خدمات مشاوره‌ای در رابطه با بهداشت غذایی آماده پاسخ‌گویی به هم استانی‌ها می‌باشد که جلوگیری از عرضه مواد غذایی بعد از افطار توسط دست فروش‌ها نیز با همکاری سایر دستگاه‌های ذیربط اجرایی می‌شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل افزود: ممنوعیت آبیاری مزارع سبزیجات با آب فاضلاب خام به طوری جدی دنبال می‌شود چرا که این کار سبب بروز بیماری‌های مختلف از جمله وبا، سل و آلودگی به کرم آسکاریس شده و نیز موجب آلودگی خاک و مزارع کشاورزی می‌شود.

انتهای پیام/ج

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon