طرح کاهش ضریب طلاق در خراسان جنوبی اجرا می‌شود

طرح کاهش ضریب طلاق در خراسان جنوبی اجرا می‌شود

خبرگزاری تسنیم:معاون فرهنگی و اجتماعی سپاه انصارالرضا(ع) خراسان جنوبی با بیان اینکه در دو ماهه نخست امسال شاهد کاهش دو درصدی طلاق بودیم، گفت: از اول تیرماه ۹۴ طرح کاهش ضریب طلاق در خراسان جنوبی اجرا می‌شود.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بیرجند، حسین مقدادی شامگاه سه‌شنبه در جلسه شورای فرهنگ عمومی خراسان جنوبی اظهار داشت: طرح کاهش ضریب طلاق در خراسان جنوبی از یکم تیرماه 94 آغاز می‌شود.

وی افزود: این طرح با همکاری دستگاه‌های مربوطه به منظور افزایش ضریب اعتماد زوجین نسبت به یکدیگر، ترویج ازدواج آگاهانه و ترویج ازدواج آسان، افزایش ضریب صبر و گذشت زوجین نسبت به یکدیگر و افزایش ضریب غیرت دینی مردان نسبت به زنان دنبال می‌شود.

معاون فرهنگی و اجتماعی سپاه انصارالرضا(ع) خراسان جنوبی گفت: متأسفانه طلاق در حال حاضر جزو مهم ترین معضلات در جامعه است که روز به روز در حال افزایش است و بر اساس آمار سال 93 طلاق در استان هفت درصد رشد و ازدواج 2.2 درصد کاهش  داشته که این بر اساس آمار دادگستری خراسان جنوبی بود.

مقدادی افزود: بر اساس آمار سازمان ثبت احوال خراسان جنوبی در سال گذشته 2.7 درصد کاهش ازدواج نسبت به سال 92 و 8.9 درصد افزایش طلاق نسبت به سال 92 داشتیم.

وی بیان کرد :متأسفانه طبق آمار در سال گذشته 12.2 درصد از ازدوج‌ها منجر به طلاق شده که در این راستا تاکنون هشت جلسه  آموزشی و کارگاهی برگزار کردیم.

معاون فرهنگی و اجتماعی سپاه انصارالرضا(ع) خراسان جنوبی گفت: به منظور کاهش ضریب طلاق در خراسان جنوبی به نسبت آمار طلاق در هر شهرستان برنامه‌ریزی و راهکارهایی را نیز در این زمینه پیش بینی کردیم.

مقدادی افزود: تاکنون کانون تسهیل ازدواج ریحانه در بیرجند با ما همکاری خوبی در این زمینه داشته و توانستیم نگاه هم‌افزایی و مشترکی داشته باشیم.

وی بیان کرد: در سال 94 در دو ماه نخست سال نسبت به دو ماهه نخست سال 93 بر خلاف سایر استان‌های کشور شاهد کاهش طلاق بودیم و طلاق در این مدت 2 درصد کاهش و ازدواج 12 درصد افزایش داشت و در اردیبهشت ماه امسال بالاترین نرخ طلاق را داشتیم.

معاون فرهنگی و اجتماعی سپاه انصارالرضا(ع) خراسان جنوبی گفت: در اجرای طرح کاهش  ضریب طلاق در خراسان جنوبی تبلیغات عام فرهنگی و کارهای خاص برای شناسایی افراد در معرض خطر طلاق و اهدای بسته فرهنگی از جمله برنامه‌های اجرایی است.

انتهای پیام/ ر

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon