طرح تابستانه پلیس خراسان شمالی از ۲۶ تیرماه آغاز می‌شود

طرح تابستانه پلیس خراسان شمالی از 26 تیرماه آغاز می‌شود

خبرگزاری تسنیم: فرمانده انتظامی استان خراسان شمالی گفت: مرحله دوم طرح تابستانه توسط نیروی انتظامی خراسان شمالی برای رفاه حال شهروندان و مسافران از ۲۶ تیرماه سال جاری آغاز می‌شود.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بجنورد، سردار علیرضا مظاهری ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: نیروی انتظامی در دو مرحله طرح تابستانه خود را برای امنیت مردم آغاز کرده، که مرحله نخست طرح تابستانه از 15 خرداد آغاز و تا 29 خرداد سال جاری ادامه دارد و مرحله دوم از تاریخ 26 تیر آغاز و تا پایان شهریورماه ادامه دارد.

وی با بیان اینکه از امروز با آغاز ماه مبارک رمضان پلیس طرح ویژه‌ای را برای امنیت در ماه مبارک رمضان برای مردم اجرا می‌کند، تصریح کرد: برای پیشگیری از وقوع جرائم و نگهداری حرمت ماه رمضان با روزه‌خواری درملأعام، برخورد می‌شود.

وی تصریح کرد: همچنین ایجاد شرایط لازم برای رفت‌وآمد روزه‌داران به هنگام افطار، ایجاد امنیت لازم برای روزه‌داران برای رفت‌وآمد به مساجد، امنیت برای راهپیمایی روز قدس و نماز عید فطر از اقدام پلیس است.

فرمانده انتظامی خراسان شمالی تصریح کرد: در این ماه فعالیت رستوران، اغذیه و دیگر مغازه‌هایی که به مردم خدمات غذایی داده شود ممنوع است.

وی بابیان اینکه برای مسافران خدماتی نیز در نظر گرفته‌شده است گفت: با همکاری اصناف به برخی از رستوران‌ها در سطح شهر مجوز داده می‌شود تا پذیرای مسافران باشند.

مظاهری بابیان عملکردهای پلیس آگاهی استان در سه‌ماهه اول سال گفت: در مجموع در این مدت هشت فقره قتل رخ‌داده است که هفت مورد مربوط به سال جاری و یک مورد به سنوات گذشته بوده است.

وی افزود: از مجموع هشت فقره قتل، دو مورد مربوط به شهرستان فاروج که یک مورد کشف شد، یک مورد مربوط به مانه و سملقان، یک مورد مربوط به جاجرم، یک مورد مربوط به بجنورد که کشف‌شده، سه مورد مربوط به شیروان و یک مورد مربوط به اسفراین است.

این مقام انتظامی بابیان پیش‌گیری و برخورد با سرقت‌های استان گفت: دو طرح کلی علاوه بر طرح‌های درگیر در دست اجرا است که سبب شد هشت باند سرقت شامل کیف‌قاپی سرقت منزل، سرقت خودرو و سرقت سیم کابل را منهدم کنیم که در مجموع از 715 پرونده سرقتی 589 فقره منجر به کشف‌شده است.

وی افزود: همچنین 175 مورد جرم کلاهبرداری در سطح استان گزارش‌شده است که از این تعداد 141 مورد کشف و 90 نفر از این تعداد دستگیر و تحویل مقام قضایی شده است.

فرمانده انتظامی استان بابیان اینکه نیروی انتظامی درزمینهٔ قاچاق مواد، بستر زیادی ندارد اظهار داشت: نیروی انتظامی استان چهار طرح مبارزه با قاچاق درزمینهٔ مبارزه با قاچاق دام، لوازم ممنوعه، کالای گمرکی و مواد خوراکی را اجرا و از این‌ بین 61 نفر دستگیر و تحویل مراجع قانونی ‌شده است.

مظاهری درزمینهٔ مبارزه با جرائم اقتصادی نیز تصریح کرد: در سطح استان 12 نفر از افرادی که درزمینهٔ مختلف همچون زمین‌خواری، اختلاس، احتکار دست داشته‌اند دستگیر شدند.

مظاهری بابیان دستگیری‌های شاخص استان گفت: در زمینهٔ فضای مجازی فردی که به‌طور حرفه‌ای کلاه‌برداری می‌کرد دستگیر شد و نیز باند جاعلان اسکناس، جاعلان اسناد اداری، باند سارقان منزل نیز دستگیر شدند.

فرمانده انتظامی بابیان سرقت در شهرستان‌های استان گفت: پنج فقره سرقت در شیروان و پنج فقره سرقت در جاجرم رخ‌داده است که سارقان دستگیر و تحویل مراجع قضایی شده‌اند.

وی اظهار داشت: نیروی انتظامی اولویت اصلی کار خود را در حوزه مبارزه با مواد مخدر، برخورد با خرده‌فروشان، اجرا و پاک‌سازی منطق آلوده، جمع‌آوری معتادان پرخطر، شناسایی منطق آلوده و پرخطر قرار داده است.

مظاهری خاطرنشان کرد: امسال 241 کیلو و 300 گرم کشف مواد مخدر سنتی و پنج کیلو و 376 گرم کشف مواد مخدر صنعتی داشته‌ایم که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 81 درصد رشد داشته است.

وی تصریح کرد: از ابتدای امسال تاکنون 488 نفر تولیدکننده، فروشنده و حمل‌کننده مواد مخدر دستگیرشده و یازده باند مواد مخدر در سطح استان دستگیرشده‌اند.

فرمانده نیروی انتظامی خراسان شمالی اظهار داشت: از ابتدای امسال 15 مرحله طرح پاک‌سازی انجام داده‌ایم که بیشتر در سطح شهر و حاشیه شهر بوده است.

مظاهری تصریح کرد: در حوزه پلیس 110 استان خراسان شمالی رتبه نخست کشوری را داشته است که در این مدت 3546 مورد تماس تلفنی انجام‌شده و درمجموع 85 درصد تلفن‌ها رسیدگی شده است.

وی با ابراز نگرانی از افزایش تصادفات و کشته‌ها در سال جاری گفت: 509 مورد تصادف برون‌شهری داشته‌ایم که نسبت به مشابه سال گذشته 2 درصد افزایش داشته، 7 مورد تصادف منجر به فوتی بوده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 17 درصد رشد داشته است.

انتهای پیام/ ر

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon