روستائیان قشم آب رایگان دریافت می‌کنند

روستائیان قشم آب رایگان دریافت می‌کنند

خبرگزاری تسنیم: مدیر نیروگاه آب و برق مپنای شهرستان قشم از توزیع رایگان آب در روستاهای این جزیره خبر داد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قشم، علی‌‌اشرف کرمی صبح امروز در حاشیه اجرای طرح آبرسانی به روستاهای جزیره قشم در جمع خبرنگاران با بیان اینکه از چهارم تیرماه تاکنون 3500 متر مکعب آب تولید شده این شرکت وارد شبکه روستایی شده، اظهار داشت: بالغ بر 5000 متر مکعب نیز توسط تانکرهای آبرسان به صورت رایگان در حال بارگیری است.

وی افزود: شرکت مپنا برای دومین بار از تاریخ دوم تیرماه اقدام به تولید آب شیرین کرد اما متاسفانه به علت فرسودگی شبکه انتقال آب به مخازن و روستاها  جلو‌گیری به عمل آمد.

کرمی با اشاره به توزیع رایگان بخشی از ظرفیت تولید شده این نیروگاه در روستاها بیان داشت: متاسفانه به دلیل آماده نبودن بستر انتقال آب مقداری از حجم تولیدی این مجموعه به دریا ریخته می شود تا خللی برای برای مراحل تولید پیش نیاید.

مدیر نیروگاه تولید آب و برق مپنا در قشم با ابراز خوشحالی از تامین بخشی از نیاز آب آشامیدنی مردم جزیره با توجه به گرمای هوا تاکید کرد:تسریع در بازسازی و رفع نقص شبکه انتقال آب وفاضلاب روستایی می‌تواند رضایت حداکثری مردم صبور این جزیره را در پی داشته باشد.

وی خاطرنشان کرد: از ابتدای آبگیری تانکرها تاکنون 740 تانکر 5 متر مکعبی و 47 تانکر 30 متر مکعبی آب رایگان از این شرکت دریافت کرده‌اند.

کرمی عنوان کرد: عدم تزریق آب به شبکه انتقال آب روستایی در سال‌های گذشته سبب از بین رفتن و مستهلک شدن این شبکه شده است و پایین آمدن عمر مفید این شبکه سبب تأخیر در عیب‌یابی خطوط شده است.

وی در پایان با اشاره به مساعدت پالایشگاه برای تحویل گاز تصفیه شده مورد نیاز نیروگاه تصریح کرد: امید است بتوانیم هرچه سریعتر با تولید آب شیرین با تمام ظرفیت، شاهد ورود این نعمت الهی از طریق سیستم لوله‌کشی در خانه روستائیان جزیره باشیم.

انتهای پیام/ ب

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
رازی
مادیران
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
triboon