۴ هزار خانوار عشایری استان فارس تحت پوشش بیمه عشایری هستند


4 هزار خانوار عشایری استان فارس تحت پوشش بیمه عشایری هستند

خبرگزاری تسنیم: مدیرکل امور عشایر استان فارس با اشاره به فعالیت صندوق بیمه اجتماعی روستائیان و عشایر گفت: تاکنون ۴ هزار خانوار عشایری تحت پوشش این بیمه در آمده‌اند.

صادق نکوئیان در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در شیراز، اظهار داشت: تاکنون 4 هزار خانوار عشایری استان فارس تحت پوشش بیمه اجتماعی روستائیان و عشایر هستند که 15 درصد از کل جمعیت عشایری استان را شامل می‌شوند.

وی خاطرنشان کرد: تلاش بر این است که تا پایان سال با تبلیغات و تشویق عشایر به بیمه شدن این میزان به 50 درصد برسد.

مدیرکل امور عشایر استان فارس با بیان اینکه استفاده از این بیمه محدودیت سنی ندارد، گفت: تمامی کسانی که سرپرست خانوار باشند می‌توانند برای بیمه اقدام کنند و متقاضیان تنها کافی است که 5 درصد از حق بیمه را پرداخت کنند.

نکوئیان با بیان اینکه 10 درصد حق بیمه را دولت پرداخت می‌کند، افزود: کف درآمد برای بیمه 300 هزار تومان و سقف آن 700 هزار تومان است و افراد تحت پوشش بهزیستی و کمیته امداد به صورت رایگان بیمه می‌شوند.

وی بیان کرد: خدمات درمانی،دریافت مستمری، دریافت از کارافتادگی تا پایان عمر بدون در نظر گرفتن مدت پرداخت حق بیمه و برخورداری بازماندگان از مستمری افراد تحت تکفل از جمله مزایای این بیمه است.

مدیرکل امور عشایر استان فارس گفت: عشایر استان فارس 3.5 درصد از جمعیت استان را به خود اختصاص داده‌اند و نقش مهمی در تولید محصولات لبنی و پروتئینی استان فارس دارند.

انتهای پیام/ ب

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon