ظرفیت خیران در تامین هزینه‌های مدارس شبانه‎روزی بوشهر استفاده شود

ظرفیت خیران در تامین هزینه‌های مدارس شبانه‎روزی بوشهر استفاده شود

خبرگزاری تسنیم: استاندار بوشهر گفت: با توجه به بالابودن هزینه‎های اداره مدارس شبانه‎روزی و اینکه آموزش و پرورش به تنهایی قادر به تامین این هزینه‎ها نیست، باید از ظرفیت خیران در این زمینه استفاده کنیم.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بوشهر، مصطفی سالاری ظهر امروز در نشست شورای آموزش و پرورش استان بوشهر اظهار داشت: اولیا دانش‎آموزان بضاعت لازم برای تامین هزینه‎های تحصیل فرزندانشان در مدارس شبانه‎روزی را ندارند و می‎توانیم از ظرفیت شرکت‎ها و صنایع مستقر در استان نیز بهره ببریم.

وی با اشاره به لزوم همسان‌سازی خدمات و تجهیزات در مدارس استان تصریح کرد: باید با همسان‌سازی و ساماندهی خدمات و تجهیزات در مدارس و سطح‎بندی در این زمینه بگونه‌ای برنامه‎ریزی و اقدام کنیم که ظرف یک سال آینده در برخی اقلام تامین شده باشیم.

سالاری با تاکید بر برنامه‎ریزی در این زمینه و همکاری با دستگاه‎های ذیربط بیان کرد: امسال باید با مدیریت و آمادگی کامل سال تحصیلی جدید را آغاز کنیم و تلاش کنیم تا شاهد رفع برخی مشکلات در این زمینه باشیم.

استاندار بوشهر با اشاره به همکاری دستگاه‎های اجرایی با آموزش و پرورش برای بازگشایی به موقع مدارس گفت: امسال یکسری مجموعه طرح‎های امید در شهرها و روستاهای استان در حال اجرا است که در روستاها تاکید بر این است این طرح‎ها در جوار مدارس اجرایی شود.

وی با اشاره به اجرای طرح 500 افزود: در این طرح که در روستاهای بالای 500 نفر جمعیت اجرا می شود تلاش ما این است که تا جایی که امکان دارد زمین‎های مینی چمن در کنار مدارس احداث شود ضمن اینکه پیش بینی ما در ساخت زمین والیبال در روستاهای بالای 400 نفر جمعیت نیز در کنار مدارس است.

سالاری افزود: در اجرای طرح بوستان امید روستایی که کمی متفاوت‎تر از ایجاد پارک‌های شهری است به دنبال این هستیم که پارک، زمین‎های فوتبال و والیبال در قالب یک مجموعه و در کنار مدارس ساخته شود.

وی با اشاره به اجرای طرح سلامت دهان و دندان گفت: 12 کاروان سیار پزشکی برای اجرای این طرح پیش بینی شده است که در مدارس و محلات به زیر 14 ساله‎ها خدمات ارائه می‎دهند.

سالاری تصریح کرد: پوشش مناسب این طرح بویژه در مدارس نیازمند همکاری و تعامل خوب آموزش و پرورش و دانشگاه علوم پزشکی است ضمن اینکه همزمان با اجرای این طرح در مدارس، کارگاه‌های آموزشی در زمینه آموزش و فرهنگ‎سازی بهداشت دهان و دندان توسط این کاروان‎ها برای دانش‎آموزان برگزار می‎شود.

استاندار بوشهر در ارتباط با طرح روستای پاک بیان کرد: هدف ما این است که با آموزش دانش‎آموزان از توان آنها برای اجرای این طرح کمک بگیریم.

سالاری تاکید کرد: امسال نیز از پذیرفته‌شدگان کنکور در استان تقدیر می‎شود و برنامه‎ریزی‎های لازم برای این امر از هم اکنون انجام شود.

انتهای پیام/ج

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
رازی
مادیران
شهر خبر
فونیکس
خانه خودرو شمال
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
triboon