۲۵ مجوز معدنی در استان سمنان صادر شد

25 مجوز معدنی در استان سمنان صادر شد

خبرگزاری تسنیم: معاون امور معادن و صنایع معدنی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان از صدور ۲۵ مجوز معدنی در استان سمنان در سه ماه گذشته خبر داد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از سمنان به نقل از روابط عمومی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان، علی‌اکبر هاشمی اظهار داشت: در سه ماه گذشته 18 پروانه اکتشاف و گواهی کشف در بخش معدن در استان سمنان صادر شده است.

وی با اشاره به تعداد پروانه‌های بهره‌برداری صادر شده در استان سمنان در این مدت بیان کرد: در این مدت 7 پروانه بهره‌برداری در حوزه معدن با سرمایه‌گذاری 25 میلیارد ریال در این استان صادرشده است.

معاون امور معادن و صنایع معدنی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان افزود: با صدور این تعداد پروانه بهره‌برداری، زمینه اشتغال 32 نفر در این استان پهناور و معدنی فراهم آمده است.

هاشمی با اشاره به اینکه‌ سمنان یک استان معدنی بوده و بیش از 42 نوع ماده معدنی در این استان وجود دارد گفت: بیشترین مواد معدنی کشف و استخراج‌شده از معادن استان سمنان مس، گچ، زغال‌سنگ، آهک، نمک، سولفات سدیم و سیلیس است.

وی با اشاره به ظرفیت‌های بزرگ معدنی نهفته در استان سمنان گفت: استان سمنان بزرگ‌ترین تولیدکننده مواد اولیه سیمان از قبیل آهک و سولفات سدیم است.

معاون امور معادن و صنایع معدنی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان بیان کرد: با سرمایه‌گذاری و برنامه‌ریزی مناسب می‌توان اقدامات مؤثری در زمینهٔ صادرات این نوع مواد معدنی انجام داده و گامی بزرگ و جهانی در حوزه معدن استان سمنان برداشت.

انتهای پیام/ ی

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon