خراسان جنوبی سالن‌ استاندارد برای ورزش جوانان ندارد

خراسان جنوبی سالن‌ استاندارد برای ورزش جوانان ندارد

خبرگزاری تسنیم: یکی از مشکلات ورزش خراسان جنوبی برای میزبانی مسابقات ورزشی کشوری نبود خوابگاه و کمبود سالن ورزشی استاندارد است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بیرجند، در زندگی ماشینی امروز که بسیاری از کارهای روزمره ما توسط ماشین‌های مختلف (اعم از ماشین جاروبرقی، ظرف شویی، لباس شویی وغیره) انجام می‌شود بدن کمتر تحرک دارد و از طرفی پیشرفت وسایل و تکنولوژی در جامعه مفید است و از سوی دیگر بدن انسان به  سوی کم تحرکی می‌رود.

خوردن غذاهای فست فود و عدم تحرک بدنی، بیماری‌های مختلفی را در افراد در برمی‌گیرد که در این راستا پزشکان توصیه می‌کنند افراد در طول روز، در محل کار نیم ساعت از وقت خود را به ورزش صرف کنند.

ورزش در خراسان جنوبی چند سالی است که مورد توجه جوانان، نوجوانان و حتی نونهالان قرار گرفته است به طوری که در برخی از رشته‌های ورزشی مدال آوران کشوری و حتی آسیایی داریم  و این ظرفیت خوب نیروهای جوان در استانی محروم و دور از مرکز را می رساند که با وجود مشکلات زیاد باز هم به سوی ورزش می‌روند.

خبرگزاری تسنیم در خراسان جنوبی قصد دارد در ایام تعطیلات تابستانی مشکلات هیئت‌های مختلف ورزشی استان را بیان کند تا شاید گوشه‌ای از آنها رفع شود که در این گزارش با توجه به میزبانی مسابقات بدمینتون کشوری در خراسان جنوبی به این رشته پرداخته شده است.

برخی از هیئت‌های ورزشی در خراسان جنوبی با سابقه کاری خوی  خود توانسته‌اند در فدراسیون‌ها حرفی برای گفتن داشته باشند و میزبانی مسابقات کشوری را به خراسان جنوبی واگذار کنند که در هنگام میزبانی مسابقات کشوری در استان، به شناسایی و ظرفیت جاذبه‌های گردشگری استان کمک می‌شود.

با وجود میزبانی خراسان جنوبی برای رشته‌های مختلف کشوری سوالی که مطرح می‌شود این است که خراسان جنوبی برای میزبانی مسابقات ورزشی در رشته‌های مختلف با چه مشکلاتی مواجه است.

نبود مربی حرفه ای در رشته بدمینتون در خراسان جنوبی

مریم نادری یکی از ورزشکاران فعال در رشته بدمینتون در گفت‌و‌گو با خبرنگار تسنیم در بیرجند، اظهار داشت: من از کودکی در رشته بدمینتون فعالیت دارم و یکی از مشکلات ما در این رشته جذاب نبود مربی حرفه‌ای است و مربیانی که در استان حضور دارند، در سطح ورزشکاران حرفه ای استان هستند که برای مقام آوری در رشته بدمینتون نیاز است مربی با تجربه و حرفه‌ای وجود داشته باشد.

اشکان صادقی یکی دیگر از ورزشکاران نیز در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در بیرجند، اظهار داشـت: بدمینتون رشته ورزشی بسیار جذاب، پر تحرک و با نشاطی است اما برای مقام آوری در این رشته نیاز به مربی بدنسازی، مربی تغذیه و مربی حرفه‌ای است که ما در خراسان جنوبی از این مربیان محروم هستیم و مربیان استانی برای این رشته بسیار زحمت می‌کشند اما برای مقام آوری کشوری نیاز است مربیان حرفه‌ای تر وجود داشته باشند.

مدیر کل ورزش و جوانان خراسان جنوبی نیز در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم اظهار داشت: خراسان جنوبی با وجود اینکه جزو استان‌های محروم و کم برخوردار نسبت به دیگر استان‌ها در کشور است، اما توانسته است در بخش ورزش حرف‌هایی برای گفتن داشته باشد.

بهرام عزیززاده مقدم افزود: متأسفانه کم تحرکی در بین جوانان و برخی نوجوانان در حال گسترش است که استفاده نامناسب از شبکه‌های اجتماعی عاملی برای بی تحرکی و وقوع آسیب است که در این راستا ما تلاش می‌کنیم از توانایی و پتانسیل تمامی نیروهای مجرب استان برای نشاط و شادابی جوانان استان استفاده کنیم.

وی اظهار داشت: ورزش قهرمانی ایجاد انگیزه می‌کند و ما در ورزش و جوانان تلاش می‌کنیم تا در حوزه سلامت اجتماعی کار و تلاش کنیم و در رشته‌های انفرادی توانمندی‌های زیادی در خراسان جنوبی وجود دارد که با توجه به کمبودها باید روی رشته‌های انفرادی هم بیشتر کار کنیم تا در این راستا موفقیت کسب شود.

هیئت‌های ورزشی خراسان جنوبی در برنامه‌های کاری خود در کشور خوب ظاهر شدند

مدیر کل ورزش و جوانان خراسان جنوبی گفت: خوشبختانه هیئت‌های ورزشی استان تاکنون در برنامه‌های کاری خود در کشور خوب ظاهر شدند و میزبانی خراسان جنوبی را برای برگزاری مسابقات کشوری از سوی فدراسیون دریافت می‌کنند که این میزبانی برای استان اهمیت زیادی دارد.

عزیززاده مقدم افزود: یکی از دغدغه‌های اصلی ما در بخش میزبانی مسابقات کشوری این است که خراسان جنوبی در بخش ورزش زیر ساخت مطلوبی ندارد.

وی بیان کرد: از دیگر مشکلات ورزش استان نبود سالن ورزشی استاندارد برای برگزاری مسابقات قهرمانی است و همچنین خوابگاه ورزشکاران برای میزبانی مسابقات ورزشی نداریم که در این زمینه هنگام میزبانی برای اسکان ورزشکاران همیشه با مشکلاتی مواجه هستیم.

مدیر کل ورزش و جوانان خراسان جنوبی گفت: یکی از مواردی که در بخش ورزش قهرمانی و میزبانی نیاز است که باید مورد توجه قرار گیرد تغذیه ورزشکاران است که ورزشکاران خراسان جنوبی برای اعزام مسابقات کشوری از تغذیه خوبی برخوردار نمی‌شوند که برای پرورش یک ورزشکار حرفه‌ای باید بحث تغذیه مورد توجه قرار گیرد.

عزیززاده مقدم افزود: هیئت بدمینتون خراسان جنوبی تاکنون خوب ظاهر شده است و توانسته میزبانی چندین دوره از مسابقات ورزشی کشوری را بر عهده بگیرد ور ضایت فدراسیون بدمینتون را جلب کند و این هیئت تاکنون مشکلاتی در زمینه نبود سالن ورزشی اختصاصی داشته که این مشکل در چند مدت گذشته رفع شده است.

اعتبارات استانی در بخش ورزش ضعیف است

وی بیان کرد: مراکز اقامتی رفاهی و فضایی که مربیان بتوانند برای میزبانی مسابقات ورزشی کشوری در کنار ورزشکاران داشته باشند، وجود ندارد و در این راستا اعتبارات استانی در بخش ورزش ضعیف است و در سال 94 میزبانی 5 دوره از مسابقات کشوری بر عهده خراسان جنوبی است.

مدیر کل ورزش و جوانان خراسان جنوبی اظهار داشت: متأسفانه به دلیل کمبود امکانات مانند هتل ورزشی و سالن ورزشی استاندارد شاید به خوبی نتوانیم میزبان خیلی خوب برای مسابقات ورزشی کشوری باشیم اما با وجود کمبود امکانات بیشترین تلاش خود را انجام می‌دهیم که خراسان جنوبی در میزبانی مسابقات ورزشی بدرخشد تا بتواند استان را به خوبی در بین استان‌ها مطرح کند.

عزیززاده مقدم افزود: باید فضاهای سالم ورزشی را در استان گسترش دهیم تا تمامی شهروندان به ویژه جوانان به سمت ورزش همگانی و تقویت فرهنگ سالم زیستن حرکت کنند و در حال حاضر اماکن ورزشی خراسان جنوبی به صورت رایگان در اختیار خانواده ایثارگران قرار دارد.

نایب رئیس هیئت بدمینتون خراسان جنوبی نیز گفت: مسابقات بدمینتون در رده سنی نونهالان و نوجوانان آقایان 9 تا 12 مردادماه به میزبانی خراسان جنوبی برگزار می‌شود.

خراسان جنوبی در بدمینتون استعدادهای خوبی دارد

مریم دانش افزود: خراسان جنوبی در زمینه ورزش بدمینتون استعدادهای خوبی دارد که اگر بیشتر روی آنها کار شود، می‌توانند در مدت نه چندان دور حرف زیادی برای گفتن داشته باشند.

وی با اشاره به مهم ترین مشکلات هیئت بدمینتون خراسان جنوبی اظهار داشت: مهم ترین مشکل هیأت مشکل مالی و کمبود بودجه است البته این مشکل تمامی هیئت‌های ورزشی در خراسان جنوبی است اما هیئت بدمینتون خراسان جنوبی با دارا بودن 150 ورزشکار در رده دختران و 150 ورزشکار پسر مشکل مالی گریبانگیر آن است.

نایب رئیس هیئت بدمینتون خراسان جنوبی گفـت: هیئت ما بسیار فعال است و در چند مدت گذشته با مشکل کمبود سالن ورزشی اختصاصی مواجه بودیم، که با تدبیر و کمک‌های اداره کل ورزش و جوانان این مشکل برطرف شد و این هیئت آمادگی برگزاری مسابقات کشوری را دارد.

امید است مشکلات ورزش خراسان جنوبی برطرف شود تا اعتبارات بیشتری برای این نهاد اختصاص یابد زیرا ورزش و جوانان نهادی است که با جوانان، نوجوانان و بزرگسالان در ارتباط است و با سلامت افراد سر و کار دارد و در شرایط اجتماعی برای پیشگیری از آسیب جوانان به سمت انواع خطرات ورزش است که می‌تواند از این موارد جلوگیری کند.

گزارش از اعظم انصاری

انتهای پیام/ ب

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon