۹ ذخیره‌گاه جنگلی ارژن در چهارمحال و بختیاری شناسایی شد

9 ذخیره‌گاه جنگلی ارژن در چهارمحال و بختیاری شناسایی شد

خبرگزاری تسنیم: رئیس اداره جنگل‌داری منابع طبیعی و آبخیزداری چهارمحال و بختیاری گفت: ۹ ذخیره‌گاه جنگلی ارژن با وسعت ۱۵۰۰ هکتار در استان شناسایی شده است.

شهرام جزایری در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در شهرکرد، اظهار داشت: یکی از گونه‌های ارزشمند جنگلی استان گونه ارزشمند ارژن است که بخشی از پوشش سبز این استان را تشکیل داده است.

وی با بیان اینکه ارژن گونه‌ای است که در مناطق سردسیر و کوهستانی رویش دارد، افزود: روستای وانان و چلیچه در استان یکی از کانون‌های رویش این گونه مقاوم و ارزشمند طبیعی است.

رئیس اداره جنگل‌داری منابع طبیعی و آبخیزداریچهارمحال و بختیاری بیان کرد: ذخیره‌گاه جنگلی ارژن با وسعت 88 هکتار است که برای انجام عملیات حفظ و احیا و غنی‌سازی و حفاظت 400 متر از این منطقه حصار کشی شده است.

جزایری خاطرنشان کرد: ارژن یکی از گونه‌های جنگلی نادر است که کاربرد دارویی وخوراکی دارد.

وی گفت: اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان در راستای سیاست‌های سازمان جنگل‌ها و حفاظت از گونه‌های ارزشمند جنگلی، گشت‌های ادواری توسط مأموران و ضابطان مربوطه از هرگونه اقدام تخریبی جلوگیری کرده و جزء مناطق ممنوع برای اجرای عملیات معدنی معرفی شده است.

رئیس اداره جنگل‌داری منابع طبیعی و آبخیزداری چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه منابع طبیعی و محیط زیست کشور یکی از چالش‌های جامعه است که نیازمند رعایت اصول و قانوانین از سوی کشاورزان است، ادامه داد: مدیریت صحیح منابع آبی، آموزش به کشاورزان از منابع طبیعی و فعالیت صحیح از صنایع متناسب با ظرفیت منابع آبی از راه‌کارهایی است که سبب جلوگیری از آسیب زدن به محیط زیست می‌شود.

انتهای پیام/ ی

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon