واحد صنعتی بیواتانول در کرمانشاه کلنگ‌زنی می‌شود

واحد صنعتی بیواتانول در کرمانشاه کلنگ‌زنی می‌شود

خبرگزاری تسنیم: معاون امور صنایع و معادن سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمانشاه گفت: واحد صنعتی بیواتانول به عنوان واحد تولید خوراک پالایشگاه‌ هفته آینده در استان کرمانشاه کلنگ‌زنی می‌شود.

محسن رستمی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در کرمانشاه، اظهار داشت: واحد تولید بیواتانول با ظرفیت تولید 66 میلیون لیتر در سال یکی از مصوبات سفر رهبری است که با افتتاح آن خوراک پالایشگاه‌های استان و کشور تأمین می‌شود.

معاون امور صنایع و معادن سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمانشاه بیان کرد:عملیات اجرایی واحد مذکور پس از چند سال، در ماه گذشته با انعقاد قرارداد با چند شرکت داخلی و شرکت فرانسوی و دانش فنی آغاز شد.

وی ماده اولیه مورد نیاز واحد تولیدکننده خوراک پالایشگاه‌ها را ضایعات ذرت و گندم اعلام و عنوان کرد: خوراک دام از محصولات جانبی تولیدی این واحد است که با راه‌اندازی این واحد زمینه  اشتغال 150 نفر فراهم می‌‌شود.

رستمی میزان سرمایه‌گذاری واحد تولید خوراک پالایشگاه‌ استان کرمانشاه را 17 هزار میلیارد تومان  اعلام و خاطرنشان کرد: در این واحد علاوه بر ظرفیت تولید سالانه 66 میلیون لیتر بیواتانول، 60  هزار تن خوراک دام نیز به عنوان محصول جانبی تولید می‌شود و این طرح با چنین ویژگی برای نخستین بار در کشور در حال اجرا است.

وی سرمایه‌گذار واحد صنعتی بیواتانول را شرکت گسترش و نوسازی صنایع ایران عنوان و اظهار کرد: این واحد در شهرک صنعتی بیستون علاوه بر تولید خوراک مورد نیاز پالایشگاه‌های استان نیاز دیگر پالایشگاه‌های کشور را تأمین می‌کند.

معاون امور صنایع و معادن سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمانشاه افزود: به کمک ماده تولیدی این واحد صنعتی می‌توان عدد اکتان بنزین را با افزودن بیواتانول به میزان قابل توجهی  افزایش داد.

انتهای پیام / ی

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon