اتحادیه"آلبا": غرب از تروریسم برای بی ثبات کردن منطقه حمایت می‌کند

اتحادیه"آلبا": غرب از تروریسم برای بی ثبات کردن منطقه حمایت می‌کند

خبرگزاری تسنیم: کشورهای عضو اتحادیه"آلبا"، تاکید کردند کشورهای غربی برای بی ثبات کردن سوریه و منطقه، از گروه‌های تروریستی و اقدامات خشونت آمیز آنها حمایت می‌کنند.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از خبرگزاری سوریه(سانا)،وزیران امور خارجی شورای سیاسی کشورهای عضو اتحادیه"آلبا" در بیانیه ای، غرب را به حمایت از خشونت تروریستی در سوریه و منطقه برای برهم زدن ثبات و براندازی دولت‌های قانونی که منافع غربی‌ها را تامین نمی کنند، متهم کردند.

این بیانیه که در پایگاه اطلاع رسانی وزارت خارجه ونزوئلا منتشر شده است، آورده است : خشونت گسترش یافته در کشورهایی در آفریقا، افغانستان، سوریه، عراق و دیگر کشورهای خاورمیانه نتیجه عدم مجازات گروه‌های تروریستی است که مناطق وسیعی در این کشورها را اشغال کرده اند و سبب به وجود آمدن موجی از خشونت شدید و رنج‌های شدید ملت‌های این مناطق به سبب حمایت غرب از این گروه‌ها شده است.

در این بیانیه آمده است: نتایج منفی استعمار و استعمار جدید علاوه بر عملیات برهم زدن ثبات منطقه مانند دخالت در لیبی در سال 2001 و براندازی حکومت آن، هزاران نفر از شهروندان را مجبور کرد از خشونت تروریست‌ها فرار کرده و برای عبور از دریای مدیترانه، زندگی خود را به خطر اندازند.

بیانیه کشورهای عضو اتحادیه آلبا آورده است: علت اصلی در پی فجایع و مصایب انسانی که دریای مدیترانه را به گورستان بزرگی تبدیل کرده است،الگوی سرمایه داری استعماری و استعماری جدیدی است که ملت‌های آفریقایی و آسیایی را در عقب ماندگی غرق کرده است و الگوهای تولیدی آنها را نابود کرده و آنها را در خدمت به تمدن غرب قرار داده است.

این بیانیه به کشته شدن بیش از دو هزار نفر طی سال جاری میلادی هنگام فرار از اوضاع معیشتی سخت و بی ثباتی در آفریقا و آسیا اشاره و تصریح کرده است امپریالیسم اروپایی در گذشته، آفریقا را غرب کرد و اقتصاد آن را نابود کرد و هر گونه تلاش برای پیشرفت و توسعه اقتصادی ملت‌های آفریقایی را از بین برد.

این بیانیه درباره ماجراجویی امپریالیستی جدیدی هشدار داد که میلیون‌ها نفر را با فاجعه انسانی روبرو خواهد کرد و اروپا را مرکز اصلی آن قرار خواهد داد .بر اساس این بیانیه، صدها هزار نفر از آفریقا و آسیا آماده هستند تا زندگی خود را در دریای مدیترانه برای رسیدن به هر کشور اروپایی به خطر اندازند.

این بیانیه همچنین از دولت‌ها و ملت‌های جهان خواست طرحی را برای همبستگی با ملت‌هایی که از پیامدهای تروریسم بین المللی رنج می برند، وضع کنند و 20 درصد از هزینه های نظامی جهانی در راستای اهتمام به بهداشت،آموزش، غذا، مسکن و حقوق بشر برای میلیون‌ها انسانی به کار گرفته شود که از تروریسمی مورد حمایت غرب متضرر شده اند.

کشورهای ونزوئلا،کوبا، بولیوی، اکوادور، نیکاراگوئه و کشورهایی از منطقه کارائیب شامل دومینیکن، سنت وینسنت و گرانادا،آنتیگوآ باربودا،گرانادینس، سنت لوسیا و سنت کیتس و نویس اتحادیه آلبا را تشکیل می دهند.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار ویژه نامه‌ها
اخبار روز ویژه نامه‌ها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی