بازدید نماینده ولی فقیه از پروژه ۲۵۰۰ میلیارد ریالی فولاد کویر دامغان


بازدید نماینده ولی فقیه از پروژه 2500 میلیارد ریالی فولاد کویر دامغان

خبرگزاری تسنیم: نماینده ولی فقیه در استان سمنان در آغاز سفر یک روزه خود به شهرستان دامغان از روند ساخت پروژه عظیم فولاد کویر دامغان، که با مجموع سرمایه‌گذاری بالغ بر ۲۵۰۰ میلیارد ریال در دو فاز احداث می‌شود بازدید کرد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از دامغان، آیت الله سید محمد شاهچراغی پس از مورد استقبال قرار گرفتن از سوی امام جمعه، فرماندار و مسئولان این شهرستان با حضور در محل احداث پروژه فولاد کویر دامغان ضمن بازدید بخش‌هایی از این طرح بزرگ صنعتی در نشستی با حضور مسئولان شهرستان دامغان و این پروژه اظهار داشت: کارخانه فولاد کویر شهرستان  دامغان طرحی امید بخش برای مردم و یکی از مصادیق اقتصاد مقاومتی است.

وی با بیان اینکه شهرستان دامغان همواره در استان سمنان در بعد اختصاص اعتبارات و امکانات و فراهم شدن زمینه‌های توسعه مظلوم واقع شده، همه مسئولان نیز به این مظلومیت واقفند، ولی متآسفانه در دولت‌های قبلی برای رفع این مظلومیت کاری انجام نشد، افزود: طرح‌هایی همچون این کارخانه برای شهرستان دامغان نعمت محسوب می‌شود.

نماینده ولی فقیه در استان سمنان با اشاره به اینکه انتظار داریم پروژه فولاد کویر هر چه زودتر به بهره‌برداری برسد، خاطر‌نشان کرد: مدیران شهرستان و مدیریت پروژه فولاد کویر دقت کنند که نیرو‌های مورد نیازشان را از افراد بومی جذب کنند زیرا شهرستان دامغان روستا‌های بسیار و متأسفانه جوانان جویای کار فراوانی دارد.

امام جمعه سمنان روستایی بودن و اهل کار  و تلاش بودن را یک افتخار برشمرد و با بیان این مطلب که افتخارم این است که روستایی هستم، تصریح کرد: سرمایه‌گذاری های بزرگی همچون پروژه فولاد کویر و کاهش نرخ بیکاری عنایت الهی است، فرماندار دامغان و استاندار سمنان باید مشکلات سرمایه‌گذاران را برطرف کنند تا معضل بیکاری کمرنگ‌تر شود.

مدیر امور اداری مجتمع صنعتی فولاد کویر نیز در این نشست اظهار داشت: پروژه بزرگ فولاد کویر دامغان در هفت کیلومتری جنوب غربی این شهر و در زمینی قریب به 125 هکتار احداث می‌شود، که 100 هکتار آن از اراضی منابع طبیعی و 25 هکتار آن محل پیشین دفع زباله‌های شهر دامغان است.

سیری، تولید سالانه 300 هزار تن میل‌گرد فولادی و سالانه 300 هزارتن شمش از سنگ آهن را پیش بینی انجام شده پس از راه اندازی کامل این مجموعه صنعتی عنوان کرد و گفت: فاز نخست این کارخانه با پیشرفت بیش از 75 درصدی شامل سالن ذوب به مساحت 20 هزار متر مربع و خط تولید ذوب به ظرفیت 100 هزار تن حداکثر تاپایان سال به بهره‌برداری می‌رسد.

وی با اشاره به اشتغال‌زایی 300 نفری فاز نخست این پروژه، خاطر‌نشان کرد: کلیه ماشین‌آلات فاز نخست مجتمع صنعتی فولاد کویر دامغان خریداری شده و همه زیر‌ساخت‌های مورد نیاز پروژه شامل آب، برق، گاز و راه آهن در محدوده فراهم شده است.

مدیر امور اداری پروژه فولاد کویر دامغان با یادآوری یک میلیون متر مکعب آب مورد نیاز این کارخانه و اخذ مجوز آن از سازمان آب، افزود: 50 درصد آب مورد نیاز فولاد کویر دامغان تأمین شده است و مابقی تا پایان سال 94 تحویل می‌شود.

سیری گفت: کل نیاز مجتمع فولاد کویر دامغان 35 مگاوات برق است و تمامی مراحل استفاده از آن شامل خرید ترانس‌ها، راه اندازی پست برق و سیم‌کشی در حال اجرا می‌باشد، گفت: تأمین گاز مورد نیاز این پروژه به میزان پنج هزار متر مکعب با عقد قرارداد با شرکت گاز انجام شده است.

مدیر امور اداری پروژه فولاد کویر دامغان با اشاره به نیاز صنایع بزرگ به صنعت حمل و نقل ریلی تصریح کرد: مجوز‌های لازم جهت احداث هشت کیلومتر خط آهن از ایستگاه راه آهن دامغان اخذ شده و کارهای مربوط به زیر سازی خاکی این طرح نیز پایان یافته است.

وی خاطر‌نشان کرد: در حال حاضر 239 نفر در این مجتمع صنعتی در حال احداث مشغول بکارند و 25 نفر نیز در دفتر تهران این پروژه فعالیت می‌کنند که در مجموع 267 شغل ایجاد شده، سیاست مدیران مجموعه همواره بکارگیری نیروهای بومی شهرستان دامغان است.

در این بازدید معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استانداری سمنان، فرماندار، امام جمعه، شهردار، امام جمعه موقت، بخشدار مرکزی، برخی اعضای شورای اسلامی و مدیران شهرستان دامغان، آیت الله سید محمد شاهچراغی نماینده ولی فقیه در استان سمنان را همراهی می‌کردند.

عکس و گزارش از جواد رمضانیان

انتهای پیام/ ی

اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon