عثمان محمدپرست با همان دوتارش ۸۰ مدرسه ساخت

عثمان محمدپرست با همان دوتارش 80 مدرسه ساخت

خبرگزاری تسنیم: رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران گفت: کسانی مانند عثمان محمدپرست(نوازنده خراسانی) برای خدا می‌نواختند. عثمان با همان دوتارش توانست ۸۰ مدرسه بسازد. این یعنی نواختن او برای خدا بوده است.

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، شب موسیقی ماه خراسانی به مناسبت میلاد با سعادت حضرت علی‌بن موسی الرضا(ع) در فرهنگسرای ارسباران برگزار شد.

در این مراسم که روز گذشته یکمِ شهریور 1394 برگزار می‌شد، محمود صلاحی رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، امیر عبدالحسینی معاون هنری سازمان، علی جهاندار، ایرج نعیمایی و هوشنگ جاوید حضور داشتند.

در بخشی از این مراسم محمود صلاحی به سخنرانی پرداخت و گفت: این افتخار را داشتم که به مدت 3 سال استاندار خراسان باشم. شاید برایتان جالب باشد که بدانید مشهد سالانه 27 تا 30 میلیون زائر دارد. مکه در اوجِ حضور حاجیان یعنی در ایام حج تمتع میزبان 3 میلیون حاجی است.

وی ادامه داد: در مشهد و برای پزیرایی از حجم زیادِ زائران همه چیز به استانداری ختم می‌شد و همه انتظارات از ما بود. گاهی در یک روز 7 یا 8 میلیون زائر واردِ مشهد می‌شد؛ شهری که خودش 3 میلیون جمعیت داشت.

استاندارِ سابقِ خراسان گفت: به لطف حضرت رضا(ع) هرگز برای پذیرایی از حجم بالای زائران به مشکل برنمی‌خوردیم.

صلاحی در بخشی از صحبت‌هایش به جایگاه موسیقی در جامعه پرداخت و گفت: مراسم امروز را برای میلاد امام رضا(ع) برگزار کرده‌ایم. از امیر عبدالحسینی و بابک ربوخه برای برگزاری این مراسم تشکر می‌کنم.

وی ادامه داد: کسانی مانند عثمان محمدپرست(نوازنده خراسانی) برای خدا می‌نواختند. عثمان با همان دوتارش توانست 80 مدرسه بسازد. این یعنی نواختن او برای خدا بوده است.

رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران گفت: یوهان سباستین باخ می‌گوید: موسیقی اگر جلوه‌گاه تجلی خدا بین مردم نباشد، در انحراف است. موسیقی دل آدم را شاد می‌کند، غم‌ها را می‌برد. موسیقی هدیه‌ی خداست.

وی ادامه داد: ما در فرهنگ شهرنشینی باید با آرامش و آسایش در کنار هم زندگی کنیم. تکنولوژی برای ما آسایش می‌آورد اما آرامش نه. زندگی ماشینی آرامش را کاهش می‌دهد. موسیقی، ادبیات و دور هم نشستن راهی است برای رسیدن به آرامش. گاهی بیتی از حافظ برای ما آرامش می‌آورد. حال اگر این بیت با آواز و موسیقیِ دلنشین هم همراه شود دیگر آرامشش تکمیل می‌شود.

صلاحی تاکید کرد: سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران در صدد است تا جلوه‌های زیبای هنر را ارائه دهد.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار فرهنگی
اخبار روز فرهنگی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
triboon
گوشتیران
رایتل
مادیران