«کمدی الهی» دانته با روایت کزازی

«کمدی الهی» دانته با روایت کزازی

برگردانی جدید از «کمدی الهی» اثر دانته به‌قلم میرجلال‌الدین کزازی منتشر خواهد شد. چاپ این اثر را انتشارات معین به‌عهده دارد.

میرجلال‌الدین کزازی، استاد دانشگاه و پژوهشگر، در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، با اشاره به آثار جدید در دست انتشار خود از چاپ دو عنوان کتاب جدید خبر داد و گفت: کتاب کمدی الهی, شاهکار دانته سخن‌سرای نامدار ایتالیایی، را با نام «خندستان خدایی» به پارسی‌ برگردانده‌ام. این برگردان به زیر چاپ رفته و به‌زودی بیرون خواهد آمد. این کتاب را به‌شیوه‌ای زیبا و آراسته انتشارات معین به چاپ خواهد رساند.

وی به دیگر اثر در دست چاپ خود اشاره کرد و ادامه داد: کتابی دیگر که به ناشر سپرده شده، جنگی از جستارها و نوشتارهای گوناگون است که نشر صدای معاصر آن را با نام «شکفتن در باد» به چاپ خواهد رساند.

کزازی متولد کرمانشاه است. او در دانشکده ادبیات فارسی و علوم انسانی دانشگاه تهران دوره‌های گوناگون آموزشی را گذراند و در سال 1370 در مقطع دکترای رشته زبان و ادبیات فارسی فارغ‌التحصیل شد. از مجموعه شعرهای او می‌توان به «دستان مستان» اشاره کرد.

مجموعه‌های چندجلدی «نامه باستان» حاصل شاهنامه پژوهی‌های وی است. «بند و پیوند»، «دیر مغان»، «دیدار با اژدها» و «سوزن عیسی» از دیگر آثار اوست. «فرزند ایران» داستانی درباره زندگی فردوسی، «پدر ایران» و «وخشور ایران» تازه‌ترین آثار پژوهشی اوست که به‌تازگی از سوی انتشارات معین تجدید چاپ شده است. کتاب «دفتر دانایی و داد» وی نیز که خلاصه شاهنامه به‌نثر است، سال 92 از سوی نشر معین منتشر شد.

انتهای پیام/*

پربیننده‌ترین اخبار فرهنگی
اخبار روز فرهنگی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
triboon
گوشتیران
رایتل
مادیران