رمضان عبدالله: مواضع ایران در قبال فلسطین ناشی از دیدگاهی راهبردی است

رمضان عبدالله: مواضع ایران در قبال فلسطین ناشی از دیدگاهی راهبردی است

خبرگزاری تسنیم: دبیر کل جنبش جهاد اسلامی فلسطین با تاکید بر اینکه مواضع ایران در قبال مسئله فلسطین ناشی از یک دیدگاه راهبردی است، گفت:مقام های ایرانی موضع ویژه‌ای در قبال فلسطین دارند.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، «رمضان عبدالله شلح» دبیر کل جنبش جهاد اسلامی، روز جمعه در گفت‌وگو با تلویزیون «المیادین» عنوان کرد، احتمال وقوع هر چیزی در منطقه وجود داد و دشمن می‌داند هر جنگی را بر ما تحمیل کند، تفریح نخواهد بود. اسرائیل امروز اسرائیل 30 سال قبل نیست و ارتش اسرائیل دیگر آن ارتش شکست ناپذیر نیست.

عبدالله شلح افزود «نه تنها جهاد اسلامی بلکه ملت فلسطین با بحران مالی مواجه است.  این بحران مالی موضوع جدیدی نیست و ما همیشه از این بحران‌ها عبور کرده‌ایم.»

وی گفت: «مطمئن هستم که وضعیت گردان‌های القدس بسیار بهتر از گذشته است و به رغم محاصره، امکانات و توانمندی‌های آن در همه زمینه‌ها افزایش یافته است.»

دبیر کل جهاد اسلامی حضور نظامی این جنبش در سوریه را رد کرد و گفت: «در سایه وضعیت کنونی، ما هیچگونه حضور نظامی در سوریه نداریم فقط یک حضوری کوچک در دمشق داریم.»

وی تأکید کرد «جنبش جهاد اسلامی به جولان اشغالی موشک شلیک نکرده است و ما این مساله را تکذیب کرده‌ایم؛ چرا که هیچ ارتباطی با این موضوع نداشته‌ایم.»

رمضان عبدالله درباره آتش‌بس نیز تصریح کرد، آتش‌بسی که با اسرائیل برقرار کرده‌ایم «به عنوان یک اقدام موقت برای کاستن از رنج و مشکلات ملت فلسطین است و این آتش‌بس برای ما مقدس نیست. اگر دشمن بخواهد زندگی ملت فلسطین را به بازی بگیرد ما این آتش‌بس را خواهیم شکست و آن را در سطل زباله خواهیم انداخت.»

وی در ادامه گفت: «گردان‌های عزالدین القسام (شاخه نظامی حماس) نیز با اینکه جهاد اسلامی حملات موشکی علیه دشمن صورت دهد، مشکلی ندارد ولی به ما گفته‌اند اگر تصمیم به این اقدام گرفته‌اید فقط به ما اطلاع دهید تا مقرهای ما هدف حملات قرار نگیرد.»

این رهبر فلسطینی متذکر شد «رژیم اشغالگر اسرائیل برای بار دوم در درون زندان‌های خود شکست خورد، شکست نخست این رژیم به دست شیخ خضر عدنان بود. هنگامی که وضعیت سلامتی خضر عدنان وخیم شده بود، مبارزان گردان‌های القدس و موشک‌های آن به حالت آماده‌باش در آمدند.»

وی خاطرنشان کرد، آنچه را اسیر آزاده محمد علان محقق ساخت «ثمره پایداری افسانه‌ای او بود و و او پیروز بزرگ است.»

دبیر کل جهاد اسلامی در ادامه به روابط این جنبش با کشورهای عربی و منطقه‌ای پرداخت و تأکید کرد روابط این جنبش با ایران خوب است.

رمضان عبدالله به دیدار اخیر خود با «محمد جواد ظریف» وزیر خارجه ایران اشاره کرد و گفت در این دیدار درباره مسائل مربوط به فلسطین گفت‌وگو کردیم. او به دقت به سخنان ما گوش داد.

وی ابراز اطمینان کرد که موضع ایران درقبال فلسطین ناشی از یک دیدگاه راهبردی است و مقام‌های ایرانی موضع ویژه‌ای نسبت به فلسطین دارند.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار بین الملل
اخبار روز بین الملل
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
طبیعت
پاکسان