استان قم نیازمند استقرار صنایع سبز و سازگار با محیط زیست است


استان قم نیازمند استقرار صنایع سبز و سازگار با محیط زیست است

مدیرکل حفاظت محیط‌زیست قم بر لزوم راه‌اندازی و استقرار صنایع سبز و سازگار با محیط زیست گفت: وجود گسترده واحدهای صنعتی در محدوده شهر قم مسئله‌ای است که تنها با ورود سازمان حفاظت محیط زیست حل نمی‌شود.

سید رحمان دانیالی در گفت‌و‌گو با خبرنگار تسنیم در قم، با اشاره به مخاطرات زیست محیطی واحدهای صنعتی ذوب سرب و فلزات در استان قم اظهارداشت: اعطای مجوز به واحدهای صنعتی و تولیدی آلاینده تنها با بررسی‌های کار‌شناسی صورت می‌گیرد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست قم بر لزوم راه‌اندازی و استقرار صنایع سبز و سازگار با محیط زیست در استان ادامه داد: وجود گسترده واحدهای صنعتی در محدوده شهر قم مسئله‌ای است که تنها با ورود سازمان حفاظت محیط زیست کافی نیست.

وی با اشاره به اینکه با کمتر از 2 درصد از استعلامات احداث و استقرار واحدهای صنعتی مخالفت شده است، عنوان کرد: در پنج ماه نخست امسال بیش از 300 استعلام برای احداث، استقرار و بهره‌برداری واحدهای صنعتی، تولیدی و خدماتی از اداره‌کل حفاظت محیط زیست استان صورت گرفته است.

دانیالی خاطرنشان کرد: در راستای مقابله با صنایع آلاینده ذوب سرب نیز طی 6 ماهه گذشته مجوز برای واردات سرب به استان قم صادر نشده است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان قم از انجام 200 مورد پایش از واحدهای صنعتی در پنج ماه نخست امسال خبرداد و عنوان کرد: در صورت تخلف واحدهای صنعتی برگه اخطار ارسال می‌شود و اگر بی‌توجهی از سوی واحد مربوطه صورت گیرد پرونده به مراجع قضایی ارجاع خواهد شد.

انتهای پیام/ آ

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon