عرضه دیجیتالی ۵ هزار عنوان اثر از ناشران مجمع انقلاب در فضای مجازی

عرضه دیجیتالی 5 هزار عنوان اثر از ناشران مجمع انقلاب در فضای مجازی

خبرگزاری تسنیم: مدیر اجرایی مجمع ناشران انقلاب اسلامی از افزایش تعداد آثار دیجیتالی این مجمع در وب‌سایت «ترنج بوک» به ۵ هزار عنوان اثر خبر داد و گفت: توسعه ایستگاه‌های ترنجستان در شهرستان‌ها از دیگر برنامه‌های این مجمع در آینده نزدیک است.

یاسر احمدوند، مدیر اجرایی مجمع ناشران انقلاب اسلامی، در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، با اشاره به راه‌اندازی کتابخانه دیجیتال ناشران فعال در این مجمع گفت: راه‌اندازی «ترنج‌ بوک» به منظور ارائه آثار ناشران عضو مجمع از جمله برنامه‌هایی است که اخیراً اجرا شده است. در این پایگاه اطلاع‌رسانی حدود دو هزار عنوان کتاب به صورت دیجیتالی شده برای فروش عرضه شده است. قرار است این تعداد در آینده نزدیک به 5 هزار عنوان افزایش یابد.

وی ادامه داد: در این پایگاه اطلاع‌رسانی کلیه آثار ناشران عضو مجمع که تمایل دارند در این پایگاه قرار گیرد، به صورت دیجیتالی ارائه شده است. قرار است در صورت تمایل ناشران نسخه دیجیتال تمامی آثار ناشران با استفاده از نرم‌افزارهایی روی سایت قرار بگیرد تا همگی بتوانند از آنها استفاده کنند. این امر زمانی امکان‌پذیر است که ناشران حاضر به همکاری بیشتر باشند. 

مدیر اجرایی مجمع ناشران انقلاب اسلامی در ادامه از راه اندازی دو ایستگاه ترنجستان در مترو خبر داد و یادآور شد: همچنین دو ایستگاه ترنجستان در مترو آزادی و تجریش راه‌اندازی شد که در هر دو ایستگاه به دلیل مخاطبان زیاد، بیش از 500 عنوان کتاب در موضوعلات مختلف اعم از انقلاب اسلامی، دفاع مقدس، سیاست، ادبیات و ... ارائه شده است.

احمدوند در ادامه به برنامه‌های مجمع ناشران انقلاب اسلامی برای راه‌اندازی ایستگاه‌های مطالعه موسوم به ترنجستان در دیگر استان‌های کشور خبر داد و گفت: قرا است که تعداد این ایستگاه‌ها در شهرهای دیگر هم گسترش یابد. در درجه اول استان‌هایی که بزرگ و دارای جمعیت بیشتری هستند مورد توجه قرار خواهد گرفت. علاوه بر این، بازدهی اقتصادی از دیگر اولویت‌های ایجاد این ایستگاه‌ها در استان‌ها است. مذاکراتی در این زمینه انجام شده و استان‌هایی مانند خراسان رضوی در اولویت هستند. این امر با توجه به ضرورت توسعه فرهنگ کتابخوانی و دسترسی آسان به منابع مکتوب صورت خواهد گرفت.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار فرهنگی
اخبار روز فرهنگی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
triboon
گوشتیران
رایتل
مادیران