استان بوشهر به‌عنوان قطب دانایی، علم و فناوری خلیج فارس معرفی شود‌


استان بوشهر به‌عنوان قطب دانایی، علم و فناوری خلیج فارس معرفی شود‌

امام جمعه بوشهر گفت: با توجه به اینکه علم و دانش مهم‌ترین عنصر در پیشرفت جوامع مطرح است، استان بوشهر با داشتن ظرفیت‌های لازم باید به‌عنوان قطب دانایی، علم و فناوری حوزه خلیج فارس معرفی شود.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بوشهر، آیت‌الله غلامعلی صفایی‌بوشهر ظهر امروز در افتتاح ساختمان گلشن دانش پارک علم و فناوری خلیج فارس بوشهر، با بیان اینکه علم یکی از مهم‌ترین شاخص‌های کمال انسانی است اظهار داشت: علم درعرصه جوامع زمینه پیشرفت وتوسعه، رفاه، اقتدار و بالندگی می‌شود.

وی با بیان اینکه هر جامعه‌ای از موهبت علم بی‌بهره باشد دچارچالش می‌شود بیان کرد: هر جامعه‌ای که از علم و دانش بی بهره و یا کم بهره باشد درزندگی دچار چالش‌های عدیده‌ای است و مجبور است برای ادامه حیات از علم دیگران استفاده کند.

امام جمعه بوشهر، با اشاره به اینکه علم سبب ایجاد رشد در عرصه تولید ناخالص ملی و ثروت کارآمد و مولد می‌شود، خاطرنشان کرد: هر کشور و نظامی بتواند در عرصه علم و فناوری محصولات خود را به ثروت تبدیل کند، می‌تواند در نظام جهانی نقش‌آفرینی کند.

نماینده ولی‌فقیه در استان بوشهر، با بیان اینکه اکنون جهان سلطه به‌دنبال انحصار و مدیریت علم در راستای اهداف خود است گفت: امروز مستکبران به‌دنبال این هستند که علم جهان را به زیرسلطه خود درآورند.

صفایی‌بوشهری با اشاره به جنبش نرم‌افزاری افزود: رهبر معظم انقلاب با شناخت و بصیرت ذاتی خود دستور جنبش نرم‌افزاری را دادند و سپس بر رشد علمی ایران در 3 حوزه علمی و تبدیل آن به فناوری‌ها و محصولات دانش‌بنیان و اقتصادی‌کردن عرصه علوم تجربی پرداختند.

امام جمعه بوشهر، بااشاره به نقش نخبگان در حرکت اقتدار علمی بیان کرد: آموزش و پرورش و دانشگاه‌ها نقش مهمی درتولید و پرورش نخبگان و پرورش منابع انسانی وتولید علم به‌ویژه علوم استراتژیک در راستای اقتدار علمی کشور دارند.

صفایی بوشهری، با بیان اینکه استان بوشهر سهم مهمی در حوزه اقتدار علمی دارد، خاطر‌نشان کرد: با توجه به اینکه علم و دانش مهم‌ترین عنصر در پیشرفت جوامع مطرح است، استان بوشهر با داشتن ظرفیت‌های لازم باید به قطب دانایی، علم و فناوری حوزه خلیج فارس معرفی شود.

وی، افزود: استان بوشهر در نقشه جامع علمی کشور سهم مهم و پررنگی دارد و همیشه به سمت علم و دانش و فناوری حرکت کرده است.

صفایی‌بوشهری با تاکید بر تنظیم سند تنظیم توسعه رشد علم و فناوری در استان بوشهر افزود: دراین حوزه نیاز به تشکیل کارگروه‌های تخصصی دارد که طرح توسعه علم و فناوری استان بوشهر تدوین شود. لازم است نقشه راه علم و فناوری استان بوشهر تنظیم و سهم این استان در نقشه علمی کشور مشخص شود.

انتهای پیام/ آ

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon