طلاب با نشر فرهنگ اهل بیت (ع) ملت‌های تشنه معنویت را سیراب کنند‌


طلاب با نشر فرهنگ اهل بیت (ع) ملت‌های تشنه معنویت را سیراب کنند‌

آیت‌الله نوری‌همدانی با بیان اینکه دنیا تشنه فرهنگ اهل بیت (ع) است و طلاب وظیفه دارند در زمینه نشر این فرهنگ اهتمام داشته باشند، گفت: در سفری که به کشور آذربایجان داشتیم به این موضوع رسیدم که مردم تشنه معنویت و اهل بیت (ع) هستند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قم، آیت‌الله نوری‌همدانی ظهر امروز در مراسم آغاز سال تحصیلی جامعه المصطفی که در مدرسه عالی امام خمینی (ره) برگزار شد، اظهار داشت: حوزه‌های علمیه ما امتداد حوزه پیامبر (ص) و ائمه (ع) است و باید تلاش کنیم با الگوگیری از سیره اهل بیت (ع) در زمینه نشر علوم دینی فعالیت کنیم.

مرجع تقلید شیعیان با اشاره به جایگاه فقاهت در دین اسلام افزود: اگر شخصی فقیه نباشد، نمی‌تواند در جامعه مؤثر باشد، تفکر در دین موضوع بسیار مهم و با ارزشی است و اگر به تفکر در دین بپردازیم در زمینه نشر علوم دینی موفق می‌شویم.

آیت‌الله نوری‌همدانی با اشاره به لزوم فرا‌گیری اصول 10 گانه معارف توسط مسلمانان بیان کرد: معارف اعتقادی، ‌عبادی، ‌اخلاقی، ‌اجتماعی، ‌فرهنگی، ‌سیاسی، ‌حکومت و ‌اقتصادی از جمله معارفی هستند که مسلمانان وظیفه دارند ‌آن‌ها را آموخته و از آن‌ها در زندگی خویش استفاده کنند.

استاد سطوح عالی حوزه علمیه با اشاره به آیه‌ای از قرآن کریم عنوان کرد: مسلمانان باید حکومت قدرتمندی تشکیل دهند تا در برابر یهود و کفار به پیروزی برسند، خداوند از مسلمانان خواسته تا حکومت بسیار مستحکم و با عظمتی ایجاد کنند تا بر کل جهان مسلط باشند.

وی با بیان این که طلاب جامعه المصطفی وظیفه دارند همه معارف اسلامی را به‌خوبی فرا بگیرند تصریح کرد: افرادی که برای تحصیل به جامعه المصطفی می‌آیند باید در همه زمینه‌های علوم دینی و معرفتی به درجات اعلی رسیده و مجتهد و فقیه شوند تا بتوانند در سراسر جهان موثر باشند.

مرجع تقلید شیعیان با بیان اینکه شخص فقیه دارای ارزش و جایگاه بسیار بالایی است افزود: انسان فقیه ادامه‌دهنده راه انبیای الهی است و در راستای نشر علوم دینی فعالیت می‌کند، طلابی که در حوزه‌های علمیه مشغول تحصیل هستند، باید زمان خویش را بشناسند چون شناخت زمان برای طلاب موضوع بسیار مهمی است.

آیت‌الله نوری‌همدانی با بیان این که قرآن کریم تاکید کرده که مسلمانان باید دارای جبهه متحد و مستحکمی باشند بیان کرد: انسان‌های متقی باید این موضوع را بدانند که سه جبهه کفر و نفاق و صهیونیست در برابر آن‌ها وجود دارد و با وجود این سه جبهه باید به تحصیل علوم دینی و نشر آن بپردازند.

استاد سطوح عالی حوزه علمیه با اشاره به دشمنی استکبار با ملت ایران عنوان کرد: در قضیه برجام خیلی از موضوعات برای ما روشن شد، طلاب باید در زمینه‌های مختلف آماده باشند تا بتوانند به شبهات موجود به خوبی پاسخ بدهند.

وی با بیان این که دشمن برای تخریب دین اسلام برنامه‌های زیادی را در دستور کار دارد که باید به مقابله با آن پرداخت تصریح کرد: حملات کفار به دین اسلام با برنامه و هدف است که در این راستا برخی از گروه‌ها تلاش کردند تا دین را تحریف کرده و این موضوع را القا کنند که دین اسلام برای 1400 سال پیش است و در زمان کنونی راهگشای مشکلات انسان‌ها نیست.

مرجع تقلید شیعیان با بیان اینکه دنیا تشنه فرهنگ اهل بیت (ع) است و طلاب وظیفه دارند در زمینه نشر این فرهنگ اهتمام داشته باشند گفت: در سفری که به کشور آذربایجان داشتیم به این موضوع رسیدم که مردم تشنه معنویت و اهل بیت (ع) هستند.

انتهای پیام/ آ

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon