«تواضع» و «ساده‌زیستی» دو شاخص اصلی طلاب در زندگی‌شان باشد


«تواضع» و «ساده‌زیستی» دو شاخص اصلی طلاب در زندگی‌شان باشد

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه با تاکید بر اینکه طلاب باید مردم‌دار باشند،گفت: «تواضع» و «ساده‌زیستی» دو شاخص اصلی طلاب در زندگی‌شان باشد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قم، آیت‌الله مرتضی مقتدایی ظهر امروز در مراسم آغاز سال تحصیلی جامعه‌المصطفی که در مدرسه عالی امام خمینی (ره) برگزار شد، با اشاره به حدیثی از پیامبر اکرم(ص) مبنی بر جایگاه فراگیری علم در اسلام، اظهار داشت: افرادی که به فراگیری علوم می‌پردازند، نزد خداوند از جایگاه بسیار بالایی برخوردار بوده و حبیب‌الله هستند.

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه طلاب باید قدردان جایگاه خویش باشند، افزود: پیامبر (ص) فرمودند که طالب علم از کسی که در راه خداوند جهاد می‌کند، دارای ارزش و جایگاه بالاتر و با فضیلت‌تری است.

آیت‌الله مقتدایی با اشاره به حدیثی از اهل بیت (ع) بیان کرد: طلاب باید با فراگیری علم اسلام را زنده کنند که این کار از اقدامات انبیای الهی است، طلاب جامعه المصطفی در کنار بارگاه ملکوتی کریمه اهل بیت (ع) به فراگیری علوم دینی می‌پردازند و سپس آن را میان ملت‌های خویش نشر می‌دهند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه با بیان اینکه خداوند برای دانش آموختگان علوم دینی مقام بالایی در بهشت قرار داده عنوان کرد: اگر کاری برای خداوند انجام شود انسان در آن کار موفق می‌شود، اگر تنها هدف طلاب از فراگیری علوم دینی کسب رضای الهی باشد عاقبت به خیر شده و در مسیر رضای الهی حرکت کرده‌ایم.

وی با تاکید بر حرکت در مسیرتقوا و اهل بیت (ع) تصریح کرد: بزرگان و علمای دین در گذشته هدف از تحصیل علوم دینی را رسیدن به مقام و شهرت نمی‌دانستند بلکه تنها برای رضای الهی اقدام به فراگیری علوم می‌کردند.

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان این که اخلاق در حوزه‌های علمیه از اهمیت بالایی برخوردار است افزود: طلاب در کنار تحصیلات علوم دینی از اخلاقیات و معنویات غافل نشوند و قصد خویش از فراگیری علوم دینی را رضای خداوند قرار دهند.

آیت الله مقتدایی با تاکید بر لزوم ساده زیستی طلاب بیان کرد: امام خمینی (ره) تاکید داشتند که طلاب باید متوجه این موضوع باشند که مورد توجه همگان هستند و باید مانند علمای گذشته ساده زندگی کنند و زندگی‌شان همانند مردم عادی جامعه باشد.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه عنوان با تاکید بر اینکه طلاب باید مردم‌دار و متواضع باشند عنوان کرد: ‌طلاب الگوی جامعه هستند و مردم در همه امور زندگی خویش به آن‌ها نگاه کرده و تبعیت می‌کنند.

انتهای پیام/ آ

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon