آیت‌الله عالمی: سیره علمی و اخلاقی آیت‌الله خزعلی الگویی برای طلاب جوان است‌

آیت‌الله عالمی: سیره علمی و اخلاقی آیت‌الله خزعلی الگویی برای طلاب جوان است‌

عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: مرحوم آیت‌الله خزعلی در تمامی زمینه‌ها، یک روحانی الگو بود و این مسئله به‌ویژه در سیره اخلاقی و علمی ایشان بسیار بارز بود و می‌تواند الگویی برای طلاب جدید باشد.

آیت‌الله حسن عالمی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در مشهد مقدس، اظهار داشت: مرحوم آیت‌الله خزعلی در تمامی زمینه‌ها، یک روحانی الگو بود و این مسئله به‌ویژه در سیره اخلاقی و علمی ایشان بسیار بارز بود و می‌تواند الگویی برای طلاب جدید باشد.

عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه آیت‌الله خزعلی دارای سوابق درخشانی در مبارزه برای پیروزی نهضت انقلاب بود، بیان کرد: سخنرانی‌های ایشان بسیار آتشین، اثربخش، عالمانه و پرشور و احساس بود و در هر مجلس و محفلی که حضور می‌یافت، بسیار اثرات عمیقی داشتند.

آیت‌الله عالمی افزود: علاوه بر این، مرحوم آیت الله خزعلی، دلسوزی بسیار زیادی برای طلاب داشتند و در سال‌های دهه 50 به بعد به یاد دارم که طلاب را به سمت فراگیری تفسیر قرآن راهنمایی می‌کردند و دروس تفسیر ایشان نیز در مسجد فاطمیه قم که مرحوم آیت‌الله بهجت امامت جماعت آن را برعهده داشتند، ارائه می‌شد.

وی تصریح کرد: آیت‌الله خزعلی از جمله روحانیون پیشگام در حفظ قرآن و نهج البلاغه بودند و کمتر کسی بود که در آن زمان تمامی خطبه‌ها و نامه‌های نهج البلاغه را حفظ باشد و تمامی این مسائل بیانگر اهتمام ایشان برای فراگیری معارف قرآن است.

عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه مرحوم آیت‌الله خزعلی هیچگاه منتظر تشریفات خاصی برای سخنرانی و هدایت‌گری نبود اظهار داشت: ایشان بعد از پیروزی انقلاب اسلامی در مناصب مختلف در خدمت نظام و انقلاب بودند و امام راحل نیز از وجود ایشان در مناصب مختلف همچون مجلس خبرگان رهبری و یا شورای نگهبان استفاده می‌کردند؛ وجود پرخیر ایشان همواره در خدمت نظام و انقلاب بود.

آیت‌الله عالمی با بیان اینکه ‌آیت‌الله خزعلی همواره سخنرانی‌های موثری در مجلس خبرگان به‌ویژه به عنوان سخنران قبل از دستور داشتند، تاکید کرد: آیت‌الله خزعلی تمام عمر خود را وقف اسلام کرد و در پیروزی نهضت انقلاب نیز ایفای نقش کرد.

انتهای پیام/ آ

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon