مسئولان به تقویت زیرساخت‌های خراسان جنوبی بیشتر توجه کنند

مسئولان به تقویت زیرساخت‌های خراسان جنوبی بیشتر توجه کنند

امام جمعه بیرجند گفت: تنها نباید شعار دهیم، بلکه برای بهبود، رشد و ارتقای استان باید طرحی ارائه و در این راستا به زیرساخت‌های استان به ویژه آب استان توجه ویژه شود.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بیرجند، حجت الاسلام و المسلمین علی رضایی بیرجندی صبح امروز در نخستین روز از هفته دفاع مقدس و اجرای رژه نیروهای مسلح، اظهار داشت: انقلاب اسلامی انفجار نور بود که توانست رابطه زمین با آسمان را برقرار کند.

وی افزود: اگر ما امروز می‌گوییم هفته دفاع مقدس نه جنگ مقدس این جمله به سبب این است که ما جنگ طلب نبوده و نیستیم بلکه ما در فکر دفاع بوده زیرا زنده و هوشیار هستیم.

امام جمعه شهرستان بیرجند تصریح کرد: انقلاب اسلامی، انقلابی بود که آرامش، معنویت و صلح را برای جهانیان به ارمغان آورد، اما این انقلاب یک تهدید بزرگی برای ظالمان بود که بشریت را به استعمار کشیده بودند.

رضایی با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی ما انقلاب قرآن، عرفان و اهل بیت(ع) است، بیان کرد: هدف از انقلاب اسلامی این بوده است که خیر را گسترش دهد و تک تک مسلمانان باید خیر و زیبایی را در جهان گسترش دهند.

وی با بیان اینکه خداوند دست ستم‌کاران را نمی‌گیرد و جز سقوط و نابودی جایگاهی ندارند، افزود: خداوند در قرآن کریم می‌فرماید در برابر ستمکاران بجنگید و این گونه نیز ما در 8 سال دفاع مقدس که جنگ را برما تحمیل کردند با ستم آن‌ها جنگیدیم.

قائم مقام نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی اظهار داشت: نیروهای مسلح ما باید بدانند و با تقوا باشند و اهداف انقلاب اسلامی را گم نکنند و پشت سر آرمان‌های امام (ره) حرکت کنند و راه شهدا را نیز ادامه دهند.

رضایی بیان کرد:‌‌ همان گونه که مقام معظم رهبری در جمع جانبازان 8 سال دفاع مقدس فرمودند امروز جهاد لازم است نه جهاد مبارزه بلکه هر کس در سنگر خودش، دانشجو در سنگر خود و کارمندان در سنگر خود به این امر بپردازد.

وی با اشاره به اینکه امروز روز ایستادگی، شرافت و آگاهی است، افزود: اگر امروز بسیج مردمی در عراق، فلسطین، لبنان و بحرین شکل پیدا کرده است اما از آن طرف نیز استکبار با تمام وجود آمده و امروز روز ایستادگی، مقاومت و جهاد است.

امام جمعه شهرستان بیرجند تصریح کرد: انسان متعالی انسانی است که در همه صحنه‌ها چه فیزیکی و چه عملی حضور داشته باشد و تقوا متعلق به مجاهدان و افراد حاضر در صحنه است که از راه امام و شهدا ذره‌ای انحراف پیدا نمی‌کنند.

رضایی با بیان اینکه سپر مستحکم خداوند جهاد است، بیان کرد: کسی که حاضر است در صحنه نباشد و کسانی که جهاد را ترک کنند خداوند بر آنها لباس ذلت و خواری می‌پوشاند و مکتب این کشور اسلام است و دین کشور اسلام و قرآن است تا زمینه را برای حاکمیت انسان کامل فراهم کند.

قائم مقام نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی تصریح کرد: خواندن صحیفه سجادیه و نهج الباغه تنها کافی نیست بلکه باید محتوای آن در جامعه عملی شود تا جامعه‌ای مفید داشته باشیم و دولت‌ها باید در فکر آینده کشور باشند اما باید همزمان تولید، کشاورزی و صنعت کشور نیز رشد کند و کارخانه‌ها بچرخد و زیرساخت‌ها در استان فراهم شود.

وی با اشاره به بازگشایی مدارس، اظهار داشت: معلمان در آستانه سال تحصیلی از این شخصیت پاک این دانش آموزان قلبی بسازند‌‌ همان گونه که پدر و مادران شهدا برای شخصیت فرزندانشان ساختند و فضای مجازی یک ابزار است و می‌توان آن را یک فرصت دانست تا جوانان ما خلاقیت‌ها خود را به خوبی به نمایش بگذارند.

وی افزود: هر مسئولی که سر سوزنی خود را از جامعه جدا کند در انقلاب اسلامی جایگاهی ندارد و هدف از انقلاب اسلامی مردم بوده است و هدف دیگر انقلاب اسلامی نیز استکبارستیزی است.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon