سلامت روابط حقوقی مردم، جامعه سالم را به دنبال دارد

سلامت روابط حقوقی مردم، جامعه سالم را به دنبال دارد

خبرگزاری تسنیم: دادستان عمومی و انقلاب قزوین گفت: هرچه بتوانیم روابط عمومی حقوقی مردم را سالم کنیم تا کمتر گذر افراد به دادگستری بیفتد، آن جامعه، جامعه سالمی است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قزوین، حجت الاسلام اسماعیل صادقی نیارکی امروز در نخستین همایش وکلای نیکوکار با محوریت حمایت حقوقی و قضایی مددجویان کمیته امداد امام خمینی (ره) استان قزوین که در سالن جلسات کمیته امداد قزوین برگزار شد، اظهار کرد: امروز کمیته امداد امام خمینی (ره) به برکت دستور امام خمینی (ره)، شکل گرفته و افراد نیازمند در جامعه کم شده و قدم های بزرگی در این حوزه برداشته شده است.
وی ادامه داد: ان شاالله به نقطه ای برسیم که فقر در جامعه نباشد و در حکومت اسلامی شاهد رفع اختلاف طبقاتی و فقر باشیم چراکه  فقر برای جامعه زیانبار است.
دادستان عمومی و انقلاب قزوین عنوان کرد: اگر بتوانیم حلقه واسط بین فقرا و اغنیا باشیم یعنی کمک کنیم تا اغنیا بخشی از مال خود را برای فقرا صرف کنند و این گونه تساوی در برخورداری از مسایل دنیوی برای همه فراهم شود به طور قطع بزهکاری کاهش می یابد و این اقدامات در واقع پیشگیری از جرم را به دنبال دارد.
وی تصریح کرد: کمیته امداد در تلاش است تا موضوع وکیل خانواده را نهادیه کند تا الگویی برای اقشار مختلف جامعه شود چرا که باید توجه داشته باشیم کار حقوقی فقط در تجارت خانه نیست، بلکه هر کسی در طول روز با بسیاری از این موارد مواجه است و اگر آگاهی لازم را نداشته باشد، ممکن است خطا رفته و زیان ببیند.
صادقی نیارکی افزود: با نهادینه شدن وکیل خانواده دعواها کم می شود و اطلاعات و سطح آگاهی حقوقی مردم افزایش می یابد.
وی یادآور شد: هرچه بتوانیم روابط عمومی حقوقی مردم را سالم کرده و کمتر گذر افراد به دادگستری افتد، آن جامعه، جامعه سالمی می شود و اینکه کمیته امداد در این مسیر حرکت می کند، گام خوبی است و ما آمادگی داریم در این حوزه کمک کنیم.
انتهای پیام/ب

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon