۷ ملوان حادثه دیده در آبهای خلیج فارس در استان بوشهر نجات یافتند

7 ملوان حادثه دیده در آبهای خلیج فارس در استان بوشهر نجات یافتند

رئیس اداره ایمنی و حفاظت دریایی بنادر و دریانوردی استان بوشهر گفت: با تلاش پایگاه‌های امداد و نجات دریایی استان بوشهر ۷ ملوان جادثه دیده موتور لنج باری در آبهای استحفاظی استان بوشهر نجات یافتند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بوشهر، حسین طالب‎نژاد ظهر امروز در جمع خبرنگاران در بوشهر با اشاره به اینکه بنادر استان بوشهر به تجهیزات امداد و نجات دریایی مجهز است اظهار داشت: پایگاه‌های امداد و نجات دریایی خارگ، بوشهر، دیر و عسلویه با تجهیزات امداد و نجات مجهز در شبانه‌روز آماده امدادرسانی به حادثه دیدگان دردریا است.

وی با اشاره به اینکه شناورهای ناجی پیشرفته در پایگاه‌های امدادو نجات دریایی استان بوشهر مستقر هستند تصریح کرد: این شناورها با داشتن تجهیزات پیشرفته امداد و نجات در هر شرایط جوی به یاری حادثه دیدگان در دریا می‌شتابد.

رئیس اداره ایمنی و حفاظت دریایی بنادر و دریانوردی استان بوشهر از وجود ایستگاه‌های مخابراتی امدادی در شبانه‌روز دربنادر استان بوشهر خبرداد و گفت: امدادگران دریایی با دریافت اعلام کمک و درخواست امداد دریایی و پزشکی در کوتاه‌ترین زمان به امداد رسانی می‌پردازند.

طالب‎نژاد با اشاره به اینکه خط تلفن بدون کد 1550 یکی از راه‌های ارتباط دریانوردان با امدادگران دریایی است گفت: حادثه دیدگان دردریا با هر گونه تلفن بدون گرفتن کد از طریق شماره تلفن 1550 می‌توانند با امدادگران ارتباط تلفنی برقرار کنند.

وی از اجرای عملیات موفقیت آمیز در نجات 7 ملوان غرقی در آبهای خلیج فارس خبرداد و گفت: عملیات امداد و نجات 7 ملوان و خدمه موتور لنج باری در آبهای خلیج فارس استحفاظی استان بوشهر با موفقیت انجام شد.

رئیس اداره ایمنی و حفاظت دریایی بنادر و دریانوردی استان بوشهر تصریح کرد: پیرو اعلام اضطرار موتور لنج باری که در مسیر بندر ریگ به دبی در حال تردد بود با مرکز اصلی جستجو و نجات  دریایی بوشهر مبنی بر آبگرفتگی شدید و احتمال غرق شدن شناور، بلافاصله شناور ناجی 2 از بندر عامری به منطقه مورد نظر اعزام شد.

طالب نژاد با بیان اینکه  شناور یاد شده در حال غرق شدن بود بیان کرد: پس از رسیدن  شناور ناجی 2 به موقعیت  با توجه به نیمه غرق بودن لنج مذکور عملیات انتقال 7 ملوان و خدمه شناور به ناجی انجام شد و نجات یافتگان در اسکله بندر عامری سالم تحویل مسئولان شدند.

انتهای پیام./

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon