انتقال یک پروژه ریلی به راه‌آهن به دلیل کم‌کاری "شرکت ساخت"

انتقال یک پروژه ریلی به راه‌آهن به دلیل کم‌کاری "شرکت ساخت"

در حالی هیئت وزیران طی مصوبه‌ای اجرای ۴ طرح ریلی را از شرکت ساخت به راه‌آهن منتقل کرد که معاون وزیر راه و شهرسازی یکی از دلایل این کار را هماهنگی بیشتر و البته عدم پیشرفت دوخطه کردن راه‌آهن تهران-میانه-تبریز اعلام کرد.

مدیرعامل راه‌آهن جمهور اسلامی ایران با اشاره عدم پیشرفت پروژه دو خطه کردن راه‌آهن تهران-میانه-تبریز از تغییر دستگاه اجرایی این طرح از شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل کشور به راه‌آهن خبر داد.

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری تسنیم، بر اساس مصوبه هیئت وزیران، دستگاه اجرایی طرح های احداث راه آهن کرمان - زاهدان، شیراز- اصفهان، گرگان - اینچه برون و خط دوم راه آهن تهران - میانه - تبریز از شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور به شرکت راه آهن تغییر می یابد.

دستگاه اجرایی طرح های مندرج در جدول زیر از شرکت مادر تخصصی ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور (282300) به شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران (280500) تغییر می‌یابد. اسحاق جهانگیری، معاون اول رییس جمهور، این مصوبه را 11 مهرماه امسال برای اجرا به وزارت راه و شهرسازی و سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور ابلاغ کرد.

عنوان طرح

 
شماره طبقه بندی
1
احداث راه آهن کرمان – زاهدان
40701006
2
احداث راه آهن شیراز – اصفهان
40701012
3
احداث خط دوم راه آهن تهران – میانه – تبریز
40701066
4
احداث راه آهن گرگان – اینچه برون
40701080

این در حالی است که محسن پور سیدآقایی معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به تغییر دستگاه اجرایی طرح‌های احداث راه آهن کرمان - زاهدان، شیراز- اصفهان، گرگان - اینچه برون و خط دوم راه آهن تهران - میانه - تبریز از شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور به شرکت راه آهن٬ اظهار کرد: این تغییر با هماهنگی میان دستگاه‌های اجرایی درون وزارت راه و شهرسازی صورت گرفت.

وی تصریح کرد: عملیات تکمیلی این پروژه‌ها در تفاهم با شرکت ساخت٬ به شرکت راه‌آهن واگذار شد.

وی با اشاره به ساخت خط دوم راه‌آهن تهران - میانه - تبریز گفت: به طور معمول کار اجرایی احداث خط دوم‌ها بر عهده شرکت راه‌آهن بوده و با توجه به این‌که پیشرفتی در این مسیر نداشته‌ایم، این پروژه نیز به شرکت را‌ه‌آهن منتقل شد.

پورسیدآقایی تاکید کرد:‌بهتر است عملیات تکمیلی در خطوط ریلی شامل احداث ایستگاه‌های بین راهی٬ نصب علائم و ارتباطات و ... توسط راه‌آهن انجام شود.

انتهای پیام/

دهۀ «رکود، عبرت، تجربه»
پربیننده‌ترین اخبار اقتصادی
اخبار روز اقتصادی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
رازی
مادیران
شهر خبر
فونیکس
خانه خودرو شمال
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
triboon
بانک ایران زمین